088 - 120 34 00

Online advertising stijgt met 40 procent

De totale netto mediabestedingen aan online display advertising is in het laatste kwartaal van 2006 gestegen met 38 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2005

IAB Nederland heeft samen met 21 internetexploitanten en Nielsen Media Research de totale netto mediabestedingen in kaart gebracht. Die steeg bij deze exploitanten in 2006 naar 137 miljoen euro, een groei van 40 procent ten opzichte van 2005 ( 97,4 miljoen euro).

De totale netto mediabestedingen aan online display advertising is in het laatste kwartaal van 2006 gestegen met 38 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2005. De netto bestedingen betroffen 41 miljoen euro.

Deze omzet is gerealiseerd bij duizenden Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines. De branches media (aandeel van 24,1 procent, was 21,6 procent), financi

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners