088 - 120 34 00

Onetomarket en InternetKlant lanceren Quickscan voor autobranche

Online marketing bureau Onetomarket en InternetKlant hebben hun kennis en krachten voor de autobranche gebundeld en gezamenlijk een internet marketing Quickscan ontwikkeld voor de autobranche. De quickscan geeft ieder individueel bedrijf in de autobranche inzicht in de kansen en verbeterpunten die het bedrijf zelf kan realiseren voor een effectieve inzet van online marketing in hun bedrijfsvoering.

Ontstaan vanuit concrete vragen van autobedrijven

Kennis van resultaatgerichte digitale marketing voor de autobranche is hetgeen Onetomarket en InternetKlant delen. Beide bedrijven kennen elkaar van het project DealerMakeOver van BOVAG Autodealers en AutoTrack.nl. Maarten Palthe van InternetKlant was in dat project verantwoordelijk voor de projectleiding waarbij Onetomarket verantwoordelijk was voor het zoekmachine optimalisatie traject bij Auto Dekker.

Vanuit het DealerMakeOver project werden beide partijen vaak benaderd met de vraag hoe autobedrijven moeten beginnen als ze zelf meer kansen van digitale marketing willen benutten. Automotive Marketing dus. Maarten Palthe, oprichter van InternetKlant: “Hiervoor is kennis en inzicht nodig om juiste prioriteiten te kunnen stellen en om de samenhang en de doelen van online kanalen te definiëren. We constateren dat de vereiste kennis en inzicht in online marketing maar bij zeer weinig autobedrijven aanwezig is. Om op deze veelomvattende vraag antwoord te bieden hebben Onetomarket en InternetKlant samen deze Quickscan ontwikkeld.

Omarm het internet en vervolgens zelf aan de slag

Deze scan houdt de digitale randvoorwaarden, inspanningen en resultaten van het bedrijf tegen het licht en biedt waar mogelijk concreet advies. De Quickscan is gebaseerd op de DealerMakeOver methodiek die vier fases kent: 1. Bepalen van strategie en analyse, 2. Bereiken, 3. Converteren en 4. Betrekken. De belofte is dat voor elk niveau verbeterpunten worden aangedragen. Deze tips worden vervolgens weer onderverdeeld in “laag hangend”, “middel hoog” en “hoog” hangend fruit. Bart Vording, Online marketing consultant bij Onetomarket: “Gelukkig zien we dat autobedrijven zich realiseren dat er onbenutte online kansen zijn, graag helpen wij ze om die kansen ook echt te benutten door het effectief en doelgericht inzetten van online marketing Daar schort het op dit moment nog aan.

Succesvolle pilot

De eerste pilot bij Peugeot dealer Koot is inmiddels succesvol afgerond. Rob Koot, eigenaar van Autobedrijf Koot, “De quickscan heeft ons een objectief en duidelijk advies voor verbetering opgeleverd.

Voor meer informatie over de Quickscan,  ga naar  www.internetklant.nl/producten/quickscan/. Zou je een normale quickscan willen? Doe de gratis automatische SEO check.

 

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners