Google komt weer met nieuwe elementen in de zoekresultaten
Google blijft innoveren, ondanks dat zij weer een procentje marktaandeel hebben gewonnen op de wereldwijde zoekmachine markt. Deze week waren er weer twee nieuwe elementen toegevoegd aan de resultatenpagina’s van de zoekmachine.
Social Search
Google heeft Social Search al eerder gelanceerd, maar het is nu voor iedereen beschikbaar gekomen. Wanneer jij Google kenbaar maakt wie er tot jouw sociale netwerk behoren, voorziet Google jou van informatie en opmerkingen die deze mensen geven over dit onderwerp. Lees hierover verder op Searchengineland.com.
Ad Comparison
Google presenteert Ad Comparison alsof zij alleen maar advertenties voor je op een rijtje zetten. In werkelijkheid begeeft Google zich volgens mij op de markt voor meta search. Tevens verwijst Google bezoekers vervolgens niet naar de website van de adverteerder, maar brengt de prospect direct in contact met de aanbieder. In Nederland moeten we nog even op deze nieuwe functionaliteit wachten, het is voorlopig alleen in de VS beschikbaar. Lees hier meer over op Marketingfacts.nl.
Overige Artikelen:
Wereldwijd zoekverkeer neemt wederom toe
6 veelgemaakte fouten met B2B in search