088 - 120 34 00

Nieuwe versie mailtomarket speelt in op e-mailbehoefte 2009

Onetomarket is al een aantal jaren zeer actief met gepersonaliseerde e-mail marketing. In januari 2009 wordt een geheel nieuw e-mail platform gelanceerd, welke naast bijzonder ROI gedreven ook nog eens zéér gebruikersvriendelijk is. In dit platform kunnen opdrachtgevers zelf aan de slag om hun e-mailmarketing te doen, maar het is ook mogelijk dat Onetomarket de nieuwsbrieven maakt, plant en verstuurt.

De basis
De tijd dat we één nieuwsbrief versturen naar alle relaties is verleden tijd. Te veel mensen melden zich af voor dergelijke productgeorienteerde mailings en het rendement is vele malen lager dan mogelijk is. Het motto voor 2009 is om de nieuwsbrief aan te passen aan het profiel van de lezer. U denkt nu wellicht: “tja hoor, dan moet ik verschillende nieuwsbrieven gaan maken”. Het antwoord hierop is nee. Met Mailtomarket kunt u (delen uit) de nieuwsbrief automatisch laten aanpassen aan het profiel van de ontvanger. Op deze manier kunt u bepaalde content (afbeeldingen, tekst, etc) tonen op basis van iemands aankoopprofiel. In de nieuwsbrief kunt u dan bijvoorbeeld een stuk content voor een mannelijke lezer er anders uit laten zien dan voor een vrouwelijke lezer. Maar het wordt pas echt interessant als u iemands gedrag gaat gebruiken om met hem of haar te communiceren. Vanuit uw database kunt u automatisch accessoires aanbieden aan iedereen die een bepaald product heeft gekocht. En dan zult u zien dat de ROI omhoog schiet!

Campagneplanning
In het nieuwe mailtomarket zit een geweldig mooie campagneplanner. U kunt de campagne grafisch plannen, waardoor u heel eenvoudig de meest ingewikkelde campagnestructuren kunt plannen, inclusief follow up en voorwaarden. Hierdoor is het mogelijk om complete afhandeling van communicatie te plannen en geautomatiseerd te laten uitvoeren.

Tagging
Ook nieuw is het uitgebreide taggingsysteem van Mailtomarket. Omdat alle artikelen en links automatisch worden getagged kunt u voor een volgende nieuwsbrief achterhalen welke tags interessant zijn gebleken voor welke personen uit uw database. Hierdoor kunt u hen nog weer beter voorzien van de juiste informatie.

WYSIWYG editor sterk verbeterd
In de nieuwe versie van Mailtomarket is het maken van uitingen vanuit het systeem zelf veel eenvoudiger en zijn de mogelijkheden sterk uitgebreid. Uiteraard is het nog steeds mogelijk om de uitingen in bijvoorbeeld Dreamweaver te maken en de broncode te kopieren.

Templates en gebruikersrechten
Ook nieuw in het syteem is het gebruik van templates. Hiermee kan ervoor gezorgd worden dat gebruikers geen last hebben van ingewikkelde opmaakissues en snel, eenvoudig en consistent de nieuwsbrief kunnen maken. Door gebruik te maken van gebruikersrechten kunt u bovendien voorkomen dat verschillende mensen per ongeluk aan ‘elkaars’ werk zitten of foutjes maken, waardoor uw hele bestand de verkeerde nieuwsbrief ontvangt.

Meer informatie
Wilt u meer informatie of een vrijblijvende demo, neem dan contact met ons op.

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners