Het bestaan van company pages binnen LinkedIn was al even bekend. Echter bood het tot nog toe niet heel erg veel mogelijkheden. Sinds vandaag zijn deze echter uitgebreid, zo zijn er nu naast het promoten van je eigen bedrijf en de carrieremogelijkheden extra functionaliteiten toegevoegd. Zo kunnen nu uitgebreid producten en diensten onder de aandacht gebracht worden. Andere LinkedIn members kunnen vervolgens deze producten en diensten aanbevelen. Deze aanbevelingen zullen vervolgens ook gezien worden door volgers van deze personen wat uiteindelijk zou kunnen leiden tot nieuwe klanten.
Producten/Services & Aanbevelingen
Featured products en services kunnen nu geplaatst worden op het bedrijfsprofiel, vervolgens kunnen personen deze aanbevelen. Social proof is een zeer belangrijk element in het overtuigen van de consument tot het uitvoeren van een aankoop. Het aanbieden van je diensten via linkedin onder een professionele doelgroep in combinatie met aanbevelingen van invloedrijke LinkedIn leden zal dan ook een zeer sterke meerwaarde kunnen creëren voor je product. HP heeft momenteel deze mogelijkheden al doorgevoerd op hun LinkedIn Company Page. Onder meer Philips, Samsung en Microsoft beschikken momenteel over een company page inclusief producten/services en aanbevelingen.
Een goede stap van LinkedIn in mijn ogen en het zal dan ook zeker meerwaarde kunnen gaan genereren voor bedrijven. De company page was voorheen nog vrij beperkt, maar gaat vanaf dit punt dan ook echt meerwaarde creëren voor je producten. Met name in de business-2-business markt is het een uiterst waardevolle toevoeging voor bedrijven.
Ik heb de mogelijkheden van LinkedIn Company Pages nog iets verder uitgediept: http://www.blyxum.nl/linkedin-company-pages-vernieuwd/
[…] buiten bracht is er door Theo Lentjes al een stuk over geschreven op de blog van Onetomarket (zie: Nieuwe Mogelijkheden voor LinkedIn Company Pages). Dit roept waarschijnlijk vragen bij je op als: “wat voor mogelijkheden biedt deze nieuwe […]