088 - 120 34 00

Netto online mediabestedingen nemen toe

De netto bestedingen uit online display advertenties kwamen in dit derde kwartaal uit op 306 miljoen euro blijkt uit cijfers van IAB Nederland en Nielsen Media Research

De netto bestedingen uit online display advertenties kwamen in dit derde kwartaal uit op 30,6 miljoen euro, blijkt uit cijfers van IAB Nederland en Nielsen Media Research.

Deze omzet is afkomstig van duizenden Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines. Er namen 21 exploitanten en advertentienetwerken deel aan deze registratie: MSN, Adlink, IP, Netdirect, Adformatie, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, ilse media, IDG Nederland, Wegener multimedia, Telegraaf, PCM, TAPPS, WebRegio, Testnet, Zylom, Daisycon en TradeDoubler.

‘In het derde kwartaal van 2005 bedroegen de netto bestedingen uit online display advertenties nog 21,9 miljoen euro. De groei naar 30,6 miljoen euro in het derde kwartaal van 2006, betekent een stijging van 40 procent’, rekent IAB Nederland-directeur Igor Beuker ons voor.

Branches die voorop lopen qua online mediabestedingen in 2006 zijn Media met 23,9 procent, Financi

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners