088 - 120 34 00

Nationale E-mail marketing Conferentie (1)

Op donderdag 9 september 2010 bezochten Tan Pham en Danielle de Gier de Nationale E-mail marketing Conferentie in Utrecht. Op deze dag werden diverse interessante cases gepresenteerd, waarvan drie genomineerden voor de EMMA’s. De dag begon met een sessie van Chris Combemale, die zijn visie op de toekomst van het internet uiteenzette.

International Keynote: Creating a Trust Framework for Web 3.0 – Chris Combemale

De belangrijkste boodschap van Combemale was dat de consument, de gebruiker, centraal komt te staan. De consument kan zich verschuilen achter een ‘anonimity shield’ en geeft zelf aan door welke organisaties hij benaderd wil worden, wat natuurlijk zo z’n implicaties heeft voor e-mail marketing. Het vrijwillig delen van informatie zal het communiceren op basis van databases vervangen. Consumenten hebben hun eigen systeem, een Personal Information Management System, waarin alle organisaties staan waarmee zij contact willen, van webshops waar zij graag kopen tot de elektriciteitsleverancier. Hoe dit er concreet uit zou gaan zien werd niet duidelijk.

Aangezien het publiek uit marketeers bestond kwam uit de zaal de terechte vraag wat dit voor marketeers zou betekenen. Het klinkt als een bedreiging, maar volgens Combemale is juist sprake van een kans. Het geeft marketeers namelijk de mogelijkheid een groter gebied te betreden dan alleen de database. Op de vraag hoe dan, kwam geen helder antwoord.

Al met al een interessante visie op de toekomst, al stond de uitgangspositie van het publiek, de marketeer, niet centraal. Bekijk ook eens onderstaande video’s die tijdens de presentatie getoond werden:

  • Een video van Kevin Kelly, welke de volgende 5.000 dagen van het web beschrijft.
  • Combemale besprak de ‘do engine’  Siri.
  • En Milo, het interactieve jongetje.

Zie tevens Nationale E-mail marketing Conferentie (2)

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners