088 - 120 34 00

Mkbers stimuleren online de verkoop

Ruim 80 procent van meer dan 1500 Amerikaanse MKB-bedrijven verwacht dat consumenten dit jaar meer aankopen voor de feestdagen online doen

Ruim 80 procent van meer dan 1.500 Amerikaanse MKB-bedrijven verwacht dat consumenten dit jaar meer aankopen voor de feestdagen online doen. Daarom gebruiken de meeste bedrijven online marketingmethodes om hun aanbiedingen onder de aandacht te brengen. Dat blijkt uit onderzoek van Constant Contact.

Online campagnes
Om tijdens de feestdagen shoppers te interesseren start 68 procent van de kleinere ondernemingen online campagnes, en 20 procent huurt tijdelijk extra personeel. ‘Veel ondernemers verwachten dat consumenten meer online aankopen zullen doen. Daarom gebruikt een meerderheid online marketingmethoden zoals e-mailmarketing om producten te promoten’, zegt Gail Goodman, CEO bij Constant Contact.

E-mailmarketing
Van de 68 procent die aangeeft speciale acties voor de feestdagen te starten, zegt 82 procent dat e-mailmarketing onderdeel uitmaakt van hun campagne. De helft maakt gebruik van online marketing, zoals online adverteren en zoekmachinemarketing, en 35 procent past direct mail-acties toe.

Jaarlijkse omzet
Ruim 60 procent van de respondenten heeft hoge verwachtingen van de verkoop tijdens de feestdagen. Bovendien zegt dat 78 procent van de mkb’ers dat de feestdagen erg belangrijk zijn voor de jaarlijkse omzet. ‘Voor veel kleinere bedrijven maken de verkopen tijdens de feestdagen de jaarlijkse omzet goed. E-mailmarketing is daarbij een effectieve manier voor hen om in contact te komen met klanten en de verkopen te stimuleren’, meent Goodman.

Bron: Twinkle Magazine

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners