088 - 120 34 00

Mkb maakt weinig gebruik van zoekmachinemarketing

Meer dan de helft van de bedrijven uit het mkb zegt wel bekend te zijn met het fenomeen zoekmachinemarketing maar het nog niet in te zetten binnen hun marketingmix

Meer dan de helft van de bedrijven uit het mkb zegt wel bekend te zijn met het fenomeen zoekmachinemarketing, maar het (nog) niet in te zetten binnen hun marketingmix. Dat blijkt uit het onderzoek Internetmarketing en het MKB van internetmarketingbureau PauwR uit Tilburg. Opvallend is verder dat bijna 60 procent het ‘essentieel’ vindt om via zoekmachines gevonden te worden. Maar liefst driekwart van de ondervraagde medewerkers vindt dat hun bedrijf ‘onvoldoende’ gebruikmaakt van de mogelijkheden die het internet biedt om marketing te bedrijven.

Binnen het mkb zet een kwart van alle bedrijven zoekmachinemarketing in. Onder zoekmachinemarketing wordt in dit geval verstaan het adverteren in de zoekmachines met bijvoorbeeld Google AdWords. Voor deze groep is de “no-cure, no-pay”-constructie, je betaalt pas als een bezoeker doorklikt naar jouw website, de belangrijkste reden om te kiezen voor deze manier van marketing. Bij de bedrijven die niet adverteren in de zoekmachines, blijkt juist de onduidelijkheid over de prijs de reden om er vooralsnog niet mee aan de slag te gaan. Terwijl zij wel het belang ervan inzien. Van de deelnemende bedrijven aan het onderzoek vindt namelijk 58 procent het ‘essentieel’ om goed gevonden te worden via de zoekmachines. Nog eens 22 procent vindt dit ‘belangrijk’.

Bijna alle bedrijven zijn bekend met e-mailmarketing (86 procent) en zo’n 80 procent zegt dit ook daadwerkelijk in te zetten om (potenti

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners