088 - 120 34 00

Kerstaankopen pas op het laatste moment gedaan

Consumenten wachten tot het allerlaatste moment met hun kerstaankopen blijkt uit onderzoek van Bigresearch in opdracht van de National Retail Federation

Consumenten wachten tot het allerlaatste moment met hun kerstaankopen, blijkt uit onderzoek van Bigresearch in opdracht van de National Retail Federation. Op 13 december had 53,1 procent alle kerstinkopen al gedaan. Vorig jaar was dit nog 54,6 procent, aldus het NRF. Meer dan 15 procent -goed voor 33 miljoen shoppers in de VS- is nog helemaal niet aan de inkopen begonnen.

Mannen doen hun aankopen vaker last minute (17,8 procent) dan vrouwen (13,1 procent). Bijna de helft van de shoppers (47,6 procent) doet de aankopen in de laatste week voor kerst bij warenhuizen, 33,9 procent online en 33,3 procent gaat naar speciaalzaken.

Slechts 39 procent van de last-minute shoppers zegt naar discounters te gaan in de laatste week. 70,3 procent van de consumenten die eerder hun kerstaankopen doen, gaf aan naar discounters te gaan.

Warenhuizen zijn het populairst bij jong volwassenen, 60,9 procent van de 18- tot 24-jarigen zegt deze week daar de aankopen te zullen doen. Bijna de helft, 47,5 procent zegt de laatste aankopen online te zullen doen en 45,7 procent in speciaalzaken.

Consumenten die al begonnen zijn met de inkopen voor Kerst kochten vooral kleding of kledingaccessoires (47 procent). Cd’s, dvd’s, video’s en games werden door 44,7 procent gekocht, 37,6 procent kocht speelgoed en 29,5 procent kocht cadeaubonnen.

Het onderzoek vond plaats tussen 5 en 13 december onder 7828 consumenten.

Bron: Multichannel Merchant

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners