088 - 120 34 00

Hoogseizoen in de travelbranche: E-mail marketing!

In de aanloop naar januari en februari, de maanden waarin weer veel reizen geboekt gaan worden, is het slim deze laatste weken van 2009 voorbereidingen te treffen, zodat het maximale uit e-mail marketing gehaald wordt tijdens deze drukke periode. Zorg ervoor dat de klant jou ook in de rest van 2010 weet te vinden en bedien hem met relevante e-mailings. Maak gebruik van de grote hoeveelheid verkeer die naar je website komt, dit is een prima periode om je nieuwsbrief uit te lichten en inschrijvingen te werven!

  • Zorg dat je inschrijfmodule goed zichtbaar is op de landingspagina’s, dus niet alleen op de homepage.
  • Verwijs ook in de boekingsmodule naar de nieuwsbrief.
  • Vermeld de voordelen van inschrijving; veel websites melden niets over de inhoud, waardoor je als klant niet weet waarvoor je je inschrijft. Laat bij voorkeur de meest recente nieuwsbrief zien.
  • Vraag alleen om gegevens die echt relevant zijn. Vraag naar enkele voorkeuren, waarop je de inhoud dan ook aanpast. Laat de velden weg die vooral drempelverhogend kunnen zijn.
  • Houd een survey waarin je je klanten na afloop van de boeking vraagt hoe de website, boekingsmodule, etc. gewaardeerd worden. Ook hier kun je vragen naar extra klantgegevens die je voor segmentatie kunt gebruiken. Houd de vragenlijst beknopt en verloot eventueel een prijsje of reisje om de respons te verhogen.

Onetomarket geeft strategische e-mail marketing adviezen en kan voorzien in klanttevredenheidsonderzoeken. Neem contact op met een van onze consultants voor meer informatie.

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners