088 - 120 34 00

Hoge positie binnen zoekmachines steeds belangrijker

Het wordt steeds belangrijker om hoge posities binnen zoekmachine resultaten in te nemen

Het wordt steeds belangrijker om hoge posities binnen zoekmachine resultaten in te nemen. De resultaten van het ‘Blended Search Results’ onderzoek van iProspect, uitgevoerd onder 2400 volwassen Amerikanen tussen december 2007 en januari 2008, wijst dit uit. Steeds minder mensen kijken verder dan de eerste pagina met zoekresultaten.

Van de 2400 ondervraagden gaf 68% aan te klikken op een resultaat wat staat op de eerste pagina van de zoekopdracht. Een jaar eerder lag dit percentage nog op 62%. In 2002 lag dit percentage zelfs nog lager, 48 procent.

In plaats van verder te zoeken op pagina twee besluiten veel mensen het met een nieuwe zoekopdracht te proberen. Slechts 8% van de zoekers kijkt verder dan de derde pagina met zoekresultaten. In 2006 lag dit percentage op 10%, in 2002 was het nog hoger – 20 procent.

Ook gaf 39% van de internetters aan te denken dat de bedrijven die het hoogst in Google staan ook de grootse zijn binnen hun vakgebied. In de loop der jaren is dit besef alleen maar verder toegenomen, in 2002 dacht slechts

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners