088 - 120 34 00

Het nieuws van deze week

CEO’s hebben het moeilijk met social media
Sharon Barclay heeft met haar presentatie op The next Women verduidelijkt dat de CEO’s moeite hebben met social media. Haar onderzoek is gebaseerd op de top 100 CEO’s van Amerika. Dit is opzich niet heel verrassend. Er wordt ook geen conclusie aan verbonden waarom dit zo is. Toen ik het artikel zag en de bijhorende presentatie ging bekijken herinnerde me dat wel aan een aantal dingen die mij ook bekend zijn uit de samenwerking met verschillende grote bedrijven. Ook daar heeft men moeite met social media. Vaak is het dan ook zo dat bij een groot deel kennis ontbreekt en daardoor een bepaalde angst ontstaat als het erom gaat met een uiting de social media hoek op te zoeken. Het gebrek aan kennis begint dus bij de beslisser en is erop gebaseerd dat men zelf nooit deel uit heeft gemaakt van een social media community.

Als top CEO van een groot bedrijf zit je meestal op een redelijke leeftijd en neem je misschien niet altijd actief deel aan de veranderingen die tijd met zich mee brengt. Ook dat zou een reden ervoor kunnen zijn dat adoptie van social media erg laag is. Het boek The Cluetrain Manifeto houd zich precies met dat onderwerp bezig. “Markets are conversations” Dat was altijd al zo, maar in de tijd van web 2.0 vind deze conversatie dus online plaats en heeft de consument iets meer ruimte om eigen mening in te brengen. Dus het wordt ook voor CEO’s tijd om deel te nemen aan de conversatie.

De kracht van viral videos
Vertical Measures heeft de kracht van viral videos in haar post “The Good, The Bad and The Ugly” goed omschreven. Een viral die echt aanslaat kan verschrikkelijk goed zijn voor de traffic naar jouw site, het merk en de merkbeleving. Aan de andere kant kan een viral video ook negatieve invloed hebben en niet zo uitpakken als je dat graag had gewild. Daarbij is op te merken: Negatief nieuws word net zo goed (zo niet beter) als positief nieuws via internet verspreid.

Een ding is zeker: “Content is King!” Creatieve inhoud wordt gezien en beloont met aandacht. Goede en innovatieve ideeën hebben altijd de kans om viraal te gaan.

Overig nieuws en goede artikelen van deze week:

De toekomst van SEO

230 Linkbait ideeën

Matt Cutts: Alles wat een webmaster moet weten

Matt Cutts en Michael Gray: Websites te hacken om links te plaatsen slecht!

Zeven fouten die ervoor zorgen dat nieuwe adverteerders geen succes hebben

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners