088 - 120 34 00

Herhalingsbezoek leidt eerder tot verkopen

De kans dat bezoekers die al eerder een aankoop op een website hebben gedaan bij een volgend bezoek iets kopen ligt 8 maal hoger dan bij nieuwe bezoekers

De kans dat bezoekers die al eerder een aankoop op een website hebben gedaan, bij een volgend bezoek iets kopen ligt 8 maal hoger, dan bij nieuwe bezoekers. Dat zeggen de onderzoekers van WebSideStory.

De onderzoekers bekeken in het eerste kwartaal van 2006 de conversieratie van business-to-consumer e-commercesites. Terugkerende bezoekers hadden een ratio van 12,61 procent, terwijl bij nieuwe bezoekers 1,55 procent gemeten werd. Dat betekent dat de online klantloyateit erg waardevol kan zijn. Sites moeten hier dan ook een prioriteit van maken, stellen de onderzoekers. Dit geldt vooral voor computer- en elektronicasites, waar de conversieratio van regelmatige bezoekers op 23,12 ligt tegenover 1,49 voor nieuwe bezoekers. Bij kledingsites bleek dit minder belangrijk. Logisch, menen de onderzoekers, want kleding is vaker een spontane aankoop, of impulsaankoop, terwijl elektronica vaak meer doordacht wordt aangeschaft.

Bron: Marketing Online

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners