088 - 120 34 00

Google wijzigt formule kwaliteitsscore

Vandaag maakte Google op haar blog bekend dat de formule die bepaald op welke positie een advertentie vertoond wordt is aangepast

Volgens Google moet dit nog relevantere advertenties tot gevolg hebben

Vandaag maakte Google op haar blog bekend dat de formule die bepaald op welke positie een advertentie vertoond wordt is aangepast. Volgens Google moet dit nog relevantere advertenties tot gevolg hebben.

In de verbeterde formule wordt niet meer de werkelijke kosten per klik (CPC) gehanteerd, maar de maximum CPC van een advertentie. De verklaring van Google hiervoor is als volgt:

“De werkelijke CPC wordt gedeeltelijk bepaald door het biedgedrag van de adverteerders die onder u worden weergegeven. Dit betekend dat de kans dat uw advertentie op een toppositie wordt weergegeven, kan worden beperkt door een factor die u niet kunt beinvloeden. Door rekening te houden met de maximum CPC van uw advertentie, een waarde die u zelf instelt, krijgt u meer controle over het behalen van de topposities voor advertenties.”

De verbeterde formule zal komende weken in gebruik genomen worden.

Bron: Google Blog

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners