088 - 120 34 00

Google lanceert Beta voor Pay per Action (PPA)

Een voor ons onbekend aantal adverteerders is uitgenodigd om deel te nemen in de nieuwe Beta test met PPA.

PPA staat voor Pay per Action. Dit houdt in dat een adverteerder niet betaalt per 1000 vertoningen of per click, maar per actie. Een actie kan een aankoop of een ander soortige conversie zijn op de site van de adverteerder.

Deze advertenties zullen niet verschijnen in het search netwerk (zoekmachines), maar in het content netwerk. In het onderstaande bericht leest u meer over PPA:

Binnenkort zal de bètaversie van het PPA-programma (Pay Per Action, betalen per actie) in AdWords worden getest. We kunnen u meedelen dat uw account in aanmerking komt voor deze test. Met de bètaversie van het PPA-programma kunt u het bedrag opgeven dat u bereid bent te betalen voor een actie die op uw site wordt uitgevoerd. U kunt bijvoorbeeld aangeven dat u bereid bent € 50 te betalen als een gebruiker een registratieformulier op uw site invult. Wanneer u uw advertenties heeft ingesteld en een PPA-waarde heeft opgegeven, kan een vooralsnog klein aantal uitgevers ervoor kiezen uw advertentie op hun site weer te geven.

Deze advertenties concurreren niet met huidige inhouds- of sitegerichte advertenties op de veiling, maar worden weergegeven in nieuwe advertentieblokken op de site van de uitgever. Zodra een gebruiker op deze site op uw advertentie klikt en de gewenste actie uitvoert, betaalt u de PPA-waarde die u heeft ingesteld.
Met PPA-advertenties betaalt u wanneer een gebruiker via een advertentie op uw website terechtkomt en een actie uitvoert die u heeft opgegeven. Soms zit er een aantal dagen tussen de actie en het eerste bezoek van de gebruiker aan uw website. U blijft verantwoordelijk voor conversies die plaatsvinden tot 30 dagen nadat de gebruiker op een PPA-advertentie heeft geklikt. Het is daarom mogelijk dat u het budget voor de overeenkomst of een ingesteld dagbudget overschrijdt. Houd hier rekening mee wanneer u een PPA-campagne maakt.
Omdat deze functie nieuw is voor zowel adverteerders als uitgevers, zal het aantal conversies dat adverteerders kunnen verwachten, waarschijnlijk steeds meer toenemen, aangezien steeds meer uitgevers PPA-advertenties zullen gaan weergeven.
Deze functie zal rond 20 juni 2007 in uw account worden weergegeven. Als u gebruik wilt maken van deze kans, zullen voor uw PPA-campagnes de algemene voorwaarden van uw bestaande overeenkomst met ons gelden, naast de speciale voorwaarden voor PPA die u in de Veelgestelde vragen kunt vinden, en waarop u wordt gewezen wanneer u een campagne maakt. Als u geïnteresseerd bent in deze test, kunt u mij dit laten weten en kunnen we de volgende stappen bespreken voor het maken van een PPA-campagne.

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners