088 - 120 34 00

Google “geur” voor de kortingsbon

Op National Geographic komt net een interessante cross channel commercial langs. De reclame is van Ambipur en eindigt met de zin “Google ‘geur’ voor de kortingsbon. Niet vanwege het product, maar vanwege een vakinhoudelijke interesse kroop ik meteen achter mijn PC en inderdaad – de SEA advertentie van Ambipur stond op één:

ambipur-geur

Wat uiterst interessant is om te zien is dat er de laatste dagen werkelijk meer zoekverkeer op “geur” zit. Hoewel deze trend altijd zo rond de feestdagen wel zichtbaar is, is de piek groter dan in voorgaande jaren.

ambipur-trends

De landingspagina van de advertentie is in ieder geval niet geoptimaliseerd voor de natuurlijke zoekresultaten van Google. De site is namelijk geheel in Flash gemaakt, maar straalt daarmee wel dezelfde sfeer uit van de TV commercial.

Een schitterende actie van Ambipur. De enige vraag die rest is welke CPC prijs ze bieden om met een pagina met lage Quality Sore toch bovenaan te staan bij de Adwords advertenties.

PS Overigens heeft onze oud-collega Joost de Valk e commercial al eerder opgemerkt.

PPS Een interessante whitepaper over cross channel marketing vanuit een e-mail kan je ook op leuke ideeën brengen!

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners