088 - 120 34 00

FLY WITH EVERYTHING YOU BUY

Iedereen die wel eens heeft gevlogen vanaf Schiphol kent tax free shops na het passeren van de douane See Buy Fly Gezien de nieuwe regelgeving rondom handbagage was het voor Schiphol tijd middels een crossmediale campagne hierover duidelijkheid te scheppen Onetomarket verzorgde hierbij het Online gedeelte een bannercampagne en Search Engine Advertising campagne Lees in dit artikel hoe de campagne werd opgezet en wat de resultaten waren

Iedereen die wel eens heeft gevlogen vanaf Schiphol kent de tax free shops na het passeren van de douane: See Buy Fly!

Door de nieuwe regelgeving rondom handbagage was het voor veel passagiers onduidelijk wat je nu wel en niet mee mag nemen in je handbagage of in je normale bagage. Tijd voor Schiphol om een aantal misverstanden de wereld uit te helpen. Er werd gekozen voor een informatieve, crossmediale campagne. Allereerst om de passagiers zo goed als mogelijk te informeren, maar ook om See Buy Fly beter onder de aandacht te brengen als shopping experience. De campagne werd op verschillende momenten in dit jaar gelanceerd om de passagiers zowel tijdens het bookingsproces als in hun voorbereiding op hun reis te informeren.

Onetomarket heeft een doordacht concept gepresenteerd en werd gekozen als partner voor het online gedeelte.

Onetomarket heeft in samenwerking met Yellow Lemon Tree een thema website ontwikkeld waar de passagier zich op lichtvoetige, bijna speelse wijze kan laten informeren rondom de regelgeving wat mee mag vliegen.

Om relevant verkeer te genereren naar deze nieuwe site werd een bannercampagne opgezet voor de maanden juni en juli. Bij de selectie van de sites is met name gelet op de relevantie van de SeeBuyFly uiting voor de bezoekers van die sites. De timing van de campagne bleek essentieel: de passagier gaat zich met de reis bezighouden vanaf twee weken voor vertrek, en niet zozeer tijdens het boeken van de reis.

Ter ondersteuning van de off- en online branding campagnes werd in dezelfde periode ook Search Engine Advertising ingezet. Op deze manier konden ook de mensen die in o.a. Google informatie zochten over de regelgeving omtrent handbagage doorgestuurd worden naar de nieuwe site.

De doelstelling was helder: zoveel mogelijk relevant verkeer doorsturen naar de thema site teneinde deze zo goed mogelijk te informeren.
Dit is gelukt: de verschillende banner uitingen werden in totaal meer dan 9.000.000 keer bekeken. Gedurende de campagneperiode steeg het site bezoek naar ruim 90.000. Ruim 18.500 bezoeken kwamen direct via de bannercampagne, 30.000 via de zoekmachine advertenties. Het overige bezoek kwam vanuit Schiphol.nl (25.000) en de organische Google zoekresultaten (11.000). Een succesvolle samenwerking tussen Schiphol en Onetomarket!

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners