088 - 120 34 00

EyeforTravel Samengevat

Het leek er bijna op dat half Onetomarket deze week op een of andere conferentie was. Zelf ben ik deze week op de EyeforTravel conferentie over online strategie in de travel sector geweest. Ik zal hier een korte sfeerimpressie geven en later in een aantal posts terugkomen op een aantal van de sessies en de inhoud van de conferentie.

Het was een goed georganiseerde conferentie met een beperkt aantal deelnemers (ongeveer 200). Deze deelnemers waren voornamelijk mensen actief in de reisbranche zelf aangevuld met leveranciers van deze sector. Het grootste deel kwam uit de UK, maar ook veel andere landen waren vertegenwoordigd.

Ik was naar Londen vertrokken met een vrij open verwachting. Een conferentie gespecialiseerd op de travel sector kan heel veel diepgang betekenen. Ik hoopte alleen niet dat dit ten koste zou gaan van de diepgang over online strategie. Gelukkig was dit laatste niet het geval en kunnen andere branches nog veel leren van de travel sector.

De kracht van de conferentie zat volgens mij niet zo zeer alleen in de onderwerpen die werden behandeld. Ik vond vooral de kwaliteit van de sprekers erg sterk. De sprekers beperkten zich goed tot het onderwerp en gebruikten deze mogelijkheid vooral niet om hun eigen bedrijf naar voren te schuiven.

Onderwerpen die zijn behandeld zijn onder andere: directe vs. indirecte kanalen, social media, user generated content, webanalytics, search engine marketing, trends in de reisbranche. Een thema dat vrijwel iedere sessie boven kwam drijven was social media. Het is een onderwerp dat erg leeft. Het was voor iedereen duidelijk dat social media een enorme vlucht heeft genomen en niet genegeerd mag worden, maar voor de meesten was het nog onduidelijk hoe ze social media in kunnen zetten als afzetkanaal. Ik zal hier later op dit blog nog dieper op ingaan.

Hier nog wat specs van de conferentie:
Dagen: 2
Locatie: Business Design Centre, Londen
Aantal Sessies: 19
Deelnemers: Ongeveer 200
Aanwezige Bedrijven (NL): o.a. KLM, Booking, Google NL, Onetomarket
Sprekers: o.a. van Ryanair, easyJet, Expedia, KLM, Google, Facebook, Hilton, Priceline,

Mijn eindoordeel is zeer positief. Zeker voor mensen die werkzaam zijn in de reisbranche en inspiratie op willen doen voor hun eigen online strategie is EyeforTravel the place to be.

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners