088 - 120 34 00

Europese online mediabestedingen 8 miljard euro

De online mediabestedingen in de dertien landen die zijn aangesloten bij het IAB Europe network bedroegen in 2006 8 miljard euro 10 miljard dollar

De online mediabestedingen in de dertien landen die zijn aangesloten bij het IAB Europe network bedroegen in 2006 8 miljard euro (10 miljard dollar). Dat staat in het rapport Pan-European Online Advertising Spend, van het IAB in samenwerking met PricewaterhouseCoopers.

De UK neemt met 39 procent het grootste deel van de uitgaven voor zijn rekening. Duitsland is is goed voor 22 procent, Frankrijk voor 15 procent en Nederland besteedt 7 procent van het totaal. 31 procent van de bestedingen gingen naar display advertising ging, 45 procent naar zoekmachinemarketing, 22 procent naar classifieds en directories, en zo’n 1,6 procent naar e-mailmarketing.

Bron: Twinkle Magazine

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners