088 - 120 34 00

Europese Online media bestedingen nemen toe

De Europese online mediabestedingen zijn het afgelopen jaar flink toegenomen Uit onderzoek Uit gezamenlijk onderzoek van PricewaterhouseCoopers en IAB Europe blijkt dat de bestedingen met 40 zijn toegenomen het afgelopen jaar van 8 miljard tot 112 miljard euro Deze gegevens werden op 2 juni tijdens het IAB Interact Congres in Berlijn bekend gemaakt

De Europese online mediabestedingen zijn het afgelopen jaar flink toegenomen. Uit onderzoek Uit gezamenlijk onderzoek van PricewaterhouseCoopers en IAB Europe blijkt dat de bestedingen met 40% zijn toegenomen het afgelopen jaar, van 8 miljard tot 11,2 miljard euro. Deze gegevens werden op 2 juni tijdens het IAB Interact Congres in Berlijn bekend gemaakt.

Hiermee wordt het gat tussen Europa en Amerika steeds kleiner. De bestedingen in de VS groeiden met 26% tot 14,5 miljard euro.

Het grootste gedeelte van de budgetten werden uitgegeven in het Verenigd Koninkrijk (3,8 miljard euro), Duitsland (2,5 miljard euro) en Frankrijk (1 miljard euro).

In Nederland stegen de bestedingen met 29%, naar 729 miljoen euro – hiermee bekleed Nederland Europees gezien de vierde plaats, voor bijvoorbeeld Spanje en Itali

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners