088 - 120 34 00

Etaleer producten/diensten in LinkedIn Company Pages

LinkedIn is de mogelijkheden van Company Pages behoorlijk aan het vergroten. Company Pages bestond eerst alleen uit een bedrijfsomschrijving, een overzicht van alle werknemers met een LinkedIn profiel, nieuwe medewerkers en medewerkers die zijn geswitcht van functie. Tegenwoordig zijn er meer mogelijkheden en is het de hoogste tijd deze is onder de loep te nemen.

showcase  products, services and associated recommendations

Dat LinkedIn een plek is waar je een gedegen zakelijk netwerk kunt opbouwen is niets nieuws. Dat je naast een persoonlijke- en groepspagina, ook een bedrijvenpagina kunt maken is ook al langer bekend. De mogelijkheid om je producten en diensten in de etalage te zetten (LinkedIn spreekt zelf over een “showcase”) , is er echter pas recentelijk. Toen LinkedIn dit nieuws naar buiten bracht is er door Theo Lentjes al een stuk over geschreven op de blog van Onetomarket (zie: Nieuwe Mogelijkheden voor LinkedIn Company Pages). Dit roept waarschijnlijk vragen bij je op als: “wat voor mogelijkheden biedt deze nieuwe feature nou concreet voor mijn bedrijf en hoe zet ik dan mijn producten/diensten in de etalage”? Deze vragen worden in dit blogartikel beantwoord.

Hoe zet je producten/diensten in de etalage?

Het is vrij eenvoudig om je producten/diensten toe te voegen aan de nieuwe feature, het kost je enkel een beetje tijd.
Allereerst moet je een company page hebben op LinkedIn en beheerder zijn. Vervolgens moet je in het overzicht klikken op “add a product or service”.

Je krijgt een overzicht te zien waarin je 11 stappen kunt doorlopen om een product of dienst goed te etaleren. Je hoeft niet alle stappen te doorlopen, zo zal niet bij elke dienst of product een Youtube filmpje kunnen worden toegevoegd. Wanneer je per dienst alle stappen hebt doorlopen verschijnt er een overzicht van alle diensten/producten, klik hier om het overzicht van Onetomarket te zien.


Wat voor mogelijkheden biedt dit voor mijn bedrijf?

Er zijn een aantal mogelijkheden die de nieuwe feature voor je bedrijf biedt. Ik heb de, in mijn ogen, belangrijkste drie op een rijtje gezet:

1. Je kunt je producten en diensten onder de aandacht brengen bij professionals. Dit is het grote verschil met social media als bijvoorbeeld Facebook en Hyves. Er ontstaat ook een groot viral effect, want wanneer een persoon een dienst of product aanbeveelt, zal zijn hele netwerk dit te zien krijgen.

2. Je kunt je diensten/producten extra promoten, door het geven van kortingen en het gratis testen. Zie onderstaand voorbeeld.

3. Je kunt je diensten/producten koppelen aan een persoon. Zo kan je, in het geval van Onetomarket als je bijvoorbeeld geïnteresseerd bent in de dienst SEO, discussiëren met Sander Tamaëla over het onderwerp of meer informatie vragen over wat SEO kan toevoegen voor jouw bedrijf.



Conclusie

De toegevoegde waarde van Company Pages ligt vooral in het publiek dat je benadert. LinkedIn is een veel zakelijker medium dan bijvoorbeeld  Facebook. Een ‘aanbeveling’ van een dienst op LinkedIn zal daarom ‘door de bank genomen’ waardevoller zijn, dan een ‘like’ bij een dienst op Facebook.

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners