088 - 120 34 00

Emetrics London 2009: Customer centricity

De conferentie was kleinschaliger dan vorig jaar. Kredietcrisis? Hoogstwaarschijnlijk. Maar desalniettemin de moeite waard. De kern van Emetrics dit jaar: kwaliteit. Om je klanten goed van dienst zijn, dan moet je weten wat hun behoefte is: plaats de klant centraal.

Er wordt steeds meer data verzameld over bezoekers en bezoekersgedrag. Maar de klanten op uw website nu zijn anonieme individuen. Neil Mason gebruikte de metafoor van een voetbalstadion op afstand: ‘blur crowd of visitors’. Wil je echter die klanten goed van dienst zijn, dan moet je weten wat hun behoefte is.

Niet generaliseren, maar je realiseren dat er achter al die aantallen echte mensen van vlees en bloed schuilgaan, dat de getallen individuen representeren met hele specifieke wensen en verlangens. Als je dat uit je data weet te destilleren: weet wie je klant is en wat hen motiveert, dan kun je een veel betere customer experience realiseren. En een betere customer experience, daarmee zorg je voor een positievere uitstraling van je brand. Je voldoet immers veel beter aan waarnaar je klant op zoek is.

Hoe? Kwantitatieve data koppelen aan kwalitatieve data. Zorg ervoor dat je verder kunt kijken dan de anonieme aantallen en inzicht krijgt in de wensen en achtergrond, door het gesprek aan te gaan met je klant, op persoonlijk niveau

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners