088 - 120 34 00

Emailmarketing verschuift van push naar interactie

Veel retailers en multinationals zijn op dit moment druk bezig om het effect van e-mailmarketing onder de loep te nemen en de resultaten verder te optimaliseren Hierin zien we een duidelijke trend biedt mensen de informatie die ze nodig hebben en vraag hen om een reactie om nog beter in te kunnen spelen op wat zij van uw organisatie willen ontvangen

Veel retailers en multinationals zijn op dit moment druk bezig om het effect van e-mailmarketing onder de loep te nemen en de resultaten verder te optimaliseren. Hierin zien we een duidelijke trend: biedt mensen de informatie die ze nodig hebben en vraag hen om een reactie om nog beter in te kunnen spelen op wat zij van uw organisatie willen ontvangen.

Een eenvoudig voorbeeld: Karel koopt online een prachtige ‘KlikKlak’ spiegelreflex camera bij www.camerakopen.nl. In de volgende nieuwsbrief die ‘camerakopen.nl’ verstuurd kunnen ze Karel een lijst met nieuwe camera’s laten zien, maar commercieel zal het veel meer opleveren om hem een nieuwsbrief te versturen met toebehoren en servicezaken voor zijn ‘KlikKlak’ camera. Door Karel via de nieuwsbrief naar een gepersonaliseerde pagina te laten gaan, kun je inspelen op voor hem interessante producten (assessoires) en diensten (software updates) en zo blijft het voor Karel interessant om de nieuwsbrief te blijven ontvangen. Bovendien kun je vragen hem het product te laten reviewen, waardoor je ook weet wat de beleving van de klant is met het gekochte product en je hierop kunt inspelen met specifieke aanbiedingen of acties.

Door gebruik te maken van database gekoppelde mailplatforms kan bovenstaande eenvoudig worden gerealiseerd. Je maakt als het ware een koppeling tussen de data die je van iemand hebt en de inhoud van de nieuwsbrief. In Mailtomarket – het mailsysteem dat Onetomarket voert – kun je de informatie uit de database gebruiken om e-mail, gepersonaliseerde webpagina’s, sms, online surveys en rss in te zetten om de juiste informatie aan de juiste persoon te vertonen. En uiteraard om de juiste informatie terug te ontvangen om de verkregen informatie in de volgende e-uiting te gebruiken.

De praktijk laat duidelijk zien dat over de gehele linie de e-mailresultaten van gesegmenteerde uitingen vele malen beter zijn dan one-to-many nieuwsbrieven. Het aantal verkopen stijgt met een factor 10, meer mensen openen de nieuwsbrief en klikken meerdere links aan en het aantal afmeldingen neemt sterk af.

Voor meer informatie, lees dan onze whitepaper over E-mailmarketing.

Bent u ge

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners