088 - 120 34 00

Duitsers kopen elektronica steeds meer online

Volgens het Neurenbergse marktonderzoeksbureau GfK werden in 2006 10 procent van de flatscreentelevisies en 17 procent van alle videocameras online aangeschaft

Duitsers kopen steeds vaker consumentenelektronica online. Volgens het Neurenbergse marktonderzoeksbureau GfK werden in 2006 10 procent van de flatscreentelevisies en 17 procent van alle videocamera’s online aangeschaft.

De onderzoekers benadrukken dat de trend naar meer aankopen via internet is niet te stoppen is. De reguliere detailhandel zou hierdoor omzet mislopen. Volgens GfK zijn de prijzen online in de regel 5 tot 15 procent lager. Niet alleen dalen de omzetten van speciaalzaken, maar volgens de onderzoekers is het bijkomende effect dat de assertiviteit van de klanten toeneemt. Volgens de marktonderzoekers wordt tegenwoordig bijna elke verkoper in Duitsland bij verkoopgesprekken geconfronteerd met internetprijzen en meegebrachte printjes.

GfK heeft berekend dat in West-Europa de afgelopen acht jaar bijna 18.000 elektronicaspeciaalzaken hun deuren hebben moeten sluiten. Een deel van de sluitingen zou voortvloeien uit de ontwikkeling van nieuwe winkelformules, maar ook internet speelt hierbij een rol.

Bron: Twinkle Magazine

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners