088 - 120 34 00

Contentsites trekken meest actieve kopers

Bezoekers van contentsites die via advertenties worden doorverwezen naar retailsites blijken meer aankopen te doen dan zij die komen van portals of zoekmachines

Bezoekers van contentsites die via advertenties worden doorverwezen naar retailsites blijken meer aankopen te doen, dan zij die komen van portals of zoekmachines. De Online Publishers Association (OPA) deed onderzoek naar welk soort website de meest actieve kopers aantrekt. Volgens het onderzoek leveren contentsites meer waardevolle kopers.

Effectief
‘Nu steeds meer geld online uitgegeven wordt, ontstaat er de vraag welke webomgeving het meest effectief is voor adverteerders’, zegt Pam Horan, president van OPA. ‘Het is belangrijk voor marketeers te weten of bepaalde sites bezoekers trekken die tot de doelgroep behoren, waardoor deze sites een goede adverteeromgeving vormen.’

Bezoekers
Volgens Horan trekken contentsites consumenten aan die willen leren, waarschijnlijk willen kopen en bereid zijn veel uit te geven. Het onderzoek bekeek contentsites aangesloten bij OPA, portals en zoekmachines. Bezoekers van de contentsites kochten meer, deden meer transacties en gaven meer geld uit.

Categorie
Daarbij maakte de categorie niet uit. In het onderzoek werden auto’s, entertainment, financieel, reizen of b-to-b-sites meegenomen. Op alle sites bleken bezoekers meer aankopen te doen, voor zowel goederen als diensten. Ze deden meer online research en meer financi

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners