088 - 120 34 00

Consumenten zijn bereid meer online te kopen

Volgens onderzoek van de Conference Board en TNS zijn consumenten bereid meer online uit te geven tijdens de feestdagen

Volgens onderzoek van de Conference Board en TNS zijn consumenten bereid meer online uit te geven tijdens de feestdagen, maar alleen als retailers gratis verzendkosten en exclusieve incentives bieden. Meer dan 90 procent van de consumenten uit de 10.000 onderzochte huishoudens gaf dit aan.

Meer dan 65 procent zegt meer online uit te geven als daar aanbiedingen gelden die niet in de winkels verkrijgbaar zijn. De helft van de consumenten wil meer uitgeven als producten exclusief online worden aangeboden, en eenzelfde aantal zegt dat de mogelijkheid om producten terug te brengen naar een winkels hun zou overhalen meer online te kopen. Tenslotte zegt 35 procent dat gratis retournering bijdraagt aan meer online cadeau-aankopen.

‘Consumenten zijn duidelijk bereidt meer online te kopen, maar alleen als retailers hen aanbiedingen doen die beter zijn dat offline of anders dat wat in de winkels wordt geboden’, zegt Lynn Franco van Conference Board. ‘Als retailers hun online aandeel willen vergroten zijn gratis verzending, exclusiviteit en kortingsacties zeker manieren om consumenten op dat punt te krijgen, dat ze meer klikken en bestellen tijdens de feestdagen.’

Bron: Twinkle Magazine

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners