088 - 120 34 00

Consumenten meer bereid tot achterlaten persoonlijke informatie

Steeds meer consumenten zijn bereid persoonlijke informatie te geven in ruil voor een meer gepersonaliseerde online benadering

Steeds meer consumenten zijn bereid persoonlijke informatie te geven, in ruil voor een meer gepersonaliseerde online benadering. Ondertussen is er geen daling te zien in de bezorgdheid over de veiligheid van het online achterlaten van persoonlijke gegevens, blijkt uit de Personalization Survey van ChoiceStream.

Vorig jaar was 46 procent van de consumenten bereid online persoonlijke gegevens achter te laten om zo persoonlijker benaderd te kunnen worden. Inmiddels is dit percentage opgeklommen tot 57 procent. Het aantal consumenten dat websites toestaat hun kliks en aankopen te achterhalen steeg ook, van 32 procent in 2005 naar 43 procent in 2006.

De meeste consumenten, namelijk 63 procent, willen hun voorkeuren kenbaar te maken in ruil voor gepersonaliseerde content. Dit percentage was in 2005 59 procent, een lichte stijging dus.

Hoewel consumenten dus steeds meer bereid zijn online informatie achter te laten, blijft de twijfel over veiligheid van gegevens stabiel. 62 procent maakt zich hier zorgen over, tegen 63 procent in 2005, blijkt uit het onderzoek.

Bron: Twinkle Magazine

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners