088 - 120 34 00

Betaalmethode Ideal is goed voor groei e-commerce

De online betaalmethode Ideal wordt door veel consumenten als veilig ervaren

De online betaalmethode Ideal wordt door veel consumenten als veilig ervaren. Hierdoor worden vooral nieuwe kopers overgehaald om internetaankopen te doen.

Uit cijfers van Blauw Research en de brancheorganisatie Thuiswinkel.org blijkt dat Nederlandse consumenten in het eerste halfjaar van 2006 voor 1,33 miljard euro op internet hebben uitgegeven. Dat is 25 procent meer dan in de eerste helft van 2005.

Vooral het aantal nieuwe kopers dat voor het eerst via internet een bestelling plaatst, is fors toegenomen, constateert Frank Sibbel van Blauw Research. Deze groei is voor een deel te verklaren door de introductie van Ideal.

De veiligheidsrisico’s van online betalen waren vorig jaar voor 57 procent nog een drempel om iets op internet te kopen. Nu is dat gedaald tot 45 procent. Inmiddels wordt ongeveer

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners