088 - 120 34 00

Adwords automated rules?

Google heeft sinds deze week voor Amerikaanse gebruikers een nieuwe functie aan Adwords toegevoegd, genaamd Adwords automated rules.

Met deze functie kun je automatismen instellen voor het veranderen van biedingen, het budget en de status van specifieke onderdelen van je account (geselecteerde keywords, ad groups, campagnes en ads )

Met deze functie ontstaan er bijvoorbeeld de volgende mogelijkheden:

– Advertenties inplannen tijdens uitverkopen die na de uitverkoopperiode weer gepauzeerd worden.
– Advertenties buiten kantoor uren automatisch live laten gaan.
– Meer traffic genereren door het budget op ‘sterke ‘dagen automatisch te verhogen en vervolgens weer te verlagen.

In de aankomende weken zal Google adwords rules beschikbaar worden voor Amerikaanse gebruikers. De verwachting is dat het daarna in de rest van de wereld beschikbaar wordt.

Kijkend naar bovengenoemde voorbeelden denk ik persoonlijk dat deze functie een prima toevoeging is aan de adwords interface. Wat denken jullie?

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners