088 - 120 34 00

a4uexpo: recap dag 1

Dinsdag 18 Mei is in Munchen de eerste dag van A4uEXPO begonnen. Onetomarket is met twee consultants aanwezig. Een korte samenvatting van drie bezochte sessies. More to come!

Analysing and Increasing Organic Search Traffic, door David Naylor

In deze sessie geeft Dave Naylor  SEO Tips en gaat hij in op manieren waarop je verkeer uit organic search kan verhogen en optimaliseren. Interessante take aways uit deze sessie:

  • Geef de doelen van je website altijd een waarde.
  • Kijk in Google Webmaster Tools op welke woorden je gevonden wordt. Ook al is het niet accuraat, je vindt hier interessante en waardevolle informatie!
  • Vergelijk het zoekvolume, aantal impressies, je rankings met het verkeer wat je krijgt uit zoekwoorden. Je kan hiermee goed beoordelen of het waard is om energie te steken in verbeteren van je rankings op zoekwoorden.
  • Analyseer het bezoekgedrag op keywords (Gebruik bijvoorbeeld Crazy Egg of Clicktale)

De volledige presentatie:

Universal Search Optimisation, door Tom Critchclow

Zoals vandaag (de tweede dag) ook door Bas van den Beld (van State of Search) wordt verteld in zijn presentatie bestaan veel zoekresultaten in Google niet meer uit alleen tekst, maar zien we steeds meer  afbeeldingen, video’s, nieuwsberichten en kaartjes terug. Tom Critchclow laat in deze sessie zien hoe je in deze universele search resultaten kan terugkomen.

Local Search

Belangrijk om te weten is dat het Local Search algoritme minstens zo complex is als het ‘normale’ algortime.

Er zijn 5 belangrijke factoren:

  1. Registreer en verifieer je organisatie in Google Places.
  2. Zorg voor reviews over je bedrijf. Het gaat voor Google niet om de kwaliteit of inhoud van de reviews, maar over het aantal reviews.
  3. Citaties op andere websites. Zorg ervoor dat als je bedrijf elders vermeld staat er ook een volledig adres bij staat.
  4. Afstand tot het centrum. Google zegt dat dit geen invloed heeft, maar volgens Tom heeft het wel degelijk invloed als wordt gezocht naar Hotel Amsterdam.
  5. Voeg 5 categorieën toe in Google Places, gebruik relevante keywords!

Image search

Belangrijke factoren voor Google Image Search:

  1. Bestandsnaam
  2. ALT tekst
  3. Tekst rondom de afbeelding
  4. De pagina zelf
  5. Buzz woorden: afbeelding, plaatje, figuur, etc..

Optimaliseer niet zozeer de afbeelding zelf, maar de pagina waar de afbeelding op staat.

Video Search

Google ziet geen film, gebruik dus Meta Data.

Google Nieuws

Opname in Google Nieuws is een handmatig proces. Je moet hiervoor contact opnemen met Google en aan de richtlijnen voldoen.

3 tips om vervolgens hoger in Google News te komen:

  1. Gebruik een news sitemap
  2. Publiceer nieuws zo snel mogelijk, en plaats direct een link vanaf belangrijke pagina’s zodat je snel geïndexeerd wordt.
  3. Publiceer unieke feiten (die anderen niet hebben)

De volledige presentatie:

Local – Social – Mobile: The Power Triumvirate of 2010, door Gillian Muessig

In deze sessie geeft Gillian (president van SEOmoz) haar visie over Local, Social en Mobile.

Interessante take aways uit deze presentatie:

  • Local search wordt steeds meer mobiel
  • Klanten zijn sociale wezens
  • Games zijn sociale bezigheden
  • Mensen houden van games, jagen en verzamelen
  • Voeg spel elementen toe aan je advertentie campagnes
  • Gebruik al je search marketing opties.

Bekijk de volledige presentatie:

Alle presentaties van a4uexpo zijn te bekijken op slideshare.

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners