088 - 120 34 00

18 mei 2011: Nieuwe advertentievariant in Google

Google is continue aan het testen met nieuwe advertentietekstvarianten. Sinds vandaag is er wederom een nieuwe variant online gekomen in alle landen en alle talen. Bij deze variant wordt het domein achter de headline geplaatst. Zie hieronder een voorbeeld:

Deze weergave wordt alleen vertoond als je op positie 1 tot en met 3 staat, boven de SEO resultaten. Het domein van de bestemmings url wordt overgenomen, zonder www. Als je in de headline het domein al benoemd, zal deze niet herhaald worden.

Voordeel
De reden voor Google om dit te doen is dat het voor de gebruiker nog duidelijker wordt naar welke website hij/zij gaat na het klikken op de advertentietekst. Voor sterke merken kan dit een verbetering zijn.

De adverteerder heeft hierdoor de mogelijkheid andere informatie te benadrukken in de headline, omdat het domein er achter wordt geplaatst. Op deze manier wordt er nadruk gelegd op het merk/domein en kan dit wederom voordelen hebben voor sterke merken.

Mochten mensen hier al opvallende ervaringen mee hebben, dan ben ik hier zeer benieuwd naar.

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners