088 - 120 34 00

0nline display advertising stijgt naar 34 miljoen euro

IAB Nederland heeft met haar 21 grootste internet exploitanten en Nielsen Media Research de netto online mediabestedingen over het tweede kwartaal van 2006 in kaart gebracht

IAB Nederland heeft met haar 21 grootste internet exploitanten en Nielsen Media Research de netto online mediabestedingen over het tweede kwartaal van 2006 in kaart gebracht. De nettobestedingen uit online display advertenties kwamen in dit tweede kwartaal uit op 34 miljoen euro.

Deze omzet is afkomstig van duizenden Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines. De 21 exploitanten en advertentienetwerken die deelnamen aan deze registratie waren: MSN, Adlink, IP, Netdirect, Adformatie, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, ilse media, IDG Nederland, Wegener multimedia, Telegraaf, PCM, TAPPS, WebRegio, Testnet, Zylom en TradeDoubler. Nieuwe participant aan de registratie is Daisycon, marktleider op het gebied van Performance Based Online Marketing.

IAB Nederland-directeur Igor Beuker geeft aan: “In het tweede kwartaal van 2005 bedroegen de netto bestedingen uit online display advertenties nog

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners