088 - 120 34 00

Transparantie – open brief IAB

In het groeiende online medialandschap met een toename van de mediabestedingen wordt transparantie steeds belangrijker.

Een actueel punt is de open brief die het IAB heeft verstuurd naar comSCORE en Nielsen/Netratings, twee van de grootste partijen op het gebied van internet audience measurement. Het IAB verzoekt de partijen via een third-party audit de omvang van het sitebezoek te gaan berekenen.

Het doel van het IAB is simpel, ze willen transparantie bereiken in audience counts, gedateerde methodes vervangen en praten over hoe verder te komen dan panel-based systemen.

In traditionele media zijn panel-based systemen een vertrouwd begrip en op basis van die gegevens worden miljoenen euro’s aan advertising uitgegeven. Het zou echter zonde zijn als internet in deze flow meegaat, de kant die we nu op lijken te gaan. De nieuwe CEO van het IAB, Randall Rothenberg verwoord dit simpel maar duidelijk: ‘we simply cannot let the internet, the most accountable medium ever invented, fall into the same bad customs that have hindered older media and angered advertisers for decades…’

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners