088 - 120 34 00

PPC Artikelen Review: Hoe meet je telefoongesprekken in Adwords?

Een veel gehoord probleem is het doormeten van telefoongesprekken op je website komend vanuit paid search. In mijn Google Reader trof ik deze week een interessant artikel aan, namelijk over het meten van telefoongesprekken op je website komend uit PPC verkeer. Het doormeten van telefoongesprekken is dan ook een belangrijk issue voor het bepalen van de daadwerkelijke waarde van je online activiteiten. Door inzichtelijk te hebben hoeveel conversies binnenkomen vanuit telefoongesprekken, kan hier ook direct op worden gestuurd in je SEA campagnes om zo optimale resultaten te behalen. In het artikel worden verschillende methoden beschreven waarmee telefoongesprekken doorgemeten kunnen worden.

De methoden:

  • Unique phone numbers
  • Phone extensions
  • Code identifiers
  • Conversion Tracking Script
  • Confidence factors
  • Phone number pools

In het artikel worden de verschillende methoden toegelicht, voor elke methode valt er wel een voor of nadeel te beschrijven. Daarom zul je uiteindelijk toch per uniek geval moeten bekijken wat de ideale methode is om telefoonnummers door te meten in adwords.

5 Ways To Track Phone Calls Generated From PPC Clicks

Eerder schreef ik al een  artikel over de lancering van de Bid Simulator & Google AdPlanner in adwords en de mogelijkheden die dit met zich meebrengt. Hierbij gaat het met name over het vinden van het ideale CPC bod in combinatie met je CPA en conversie percentage. Nu is het dan ook daadwerkelijk zover, sinds begin augustus kan er gebruik gemaakt worden van de bid simulator in Google Adwords. Op het Inside Adwords blog staat hierover een kort artikel m.b.t. de lancering.

Bieden Als Een Professional Met De Bid Simulator

Nog enkele andere interessante artikelen welke ik de afgelopen week ben tegengekomen:

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners