088 - 120 34 00

Facebook adverteren: Schiet met scherp!

Als marketeer wil je dat een reclameboodschap zo relevant mogelijk is voor diegene die er mee in aanraking komt. Waar vroeger veelal met hagel werd geschoten biedt Facebook de mogelijkheid om gericht online te adverteren.

Wekelijks zijn miljoenen Nederlanders op Facebook te vinden. Hiermee is Facebook hard op weg naar een plek in de top 10 van meest populaire websites van Nederland. Door deze bezoekersaantallen is Facebook ook erg interessant geworden voor adverteerders. Naast de algemene doelen vergroot Facebook ook de inzicht in je doelgroep. Het is dan ook geheel inzichtelijk wie op je advertenties hebben geklikt en welke mensen je fanpagina hebben bezocht.

Adverteren: Gerichte Targeting

Tevens is het mogelijk om te targetten op een specifieke doelgroep. De doelgroep kan geselecteerd worden op variabelen als locatie, leeftijd, geslacht, trefwoorden, opleiding, werkplek, burgelijke staat, seksuele voorkeur en talen. Op deze manier kan je zeer gericht je doelgroep aanspreken. Zodoende hebben je advertenties een zeer hoge relevantie en verspil je geen geld aan waardeloze clicks.

Het gezamenlijk inzetten van search en social media kan veel voordelen opleveren. Zo kan het gebruik van social media input leveren voor search en zelfs de algemene business strategie, zoals bepaalde doelgroepinteresses of behoeftes. Naast adverteren in zoekmachines en zoekmachine partner sites, is social media een extra contact/aanbiedingsmogelijkheid met de doelgroep. Bovendien kan het in zeker mate gezien worden als cross-channel advertising. Via Facebook kunnen dan ook bepaalde doelgroepen worden bereikt, die minder goed bereikt kunnen worden via de pull methode van traditionele zoekmachines.

Enkele voordelen op een rijtje:

  • Betaal alleen per geïnteresseerde bezoeker vanuit Facebook.
  • Zeer gericht adverteren op je doelgroep
  • Sterk brandbuilding effect (hoge zichtbaarheid).
  • Verwerf meer inzicht in je doelgroep.
  • Verschillende mogelijkheden voor exposure: fanpagina’s, facebook advertenties, engagement ads, social ads, applicaties en sociale plugins.
  • De kosten liggen vaak op 10%-15% van de kosten die je in Google kwijt bent, een lagere CPA dus.
  • Praktisch kan er op alles gesegmenteerd worden.

Het adverteren via Facebook is door de gerichte segmentatie dan ook zeer interessant voor adverteerders om de juiste doelgroep aan te spreken. Zorg daarnaast ook dat je een fanpagina hebt om ook op deze wijze zichtbaar te zijn onder je doelgroep. Consumenten die fan worden van je pagina, zijn dan ook sterke brand advocates, zij zullen over het algemeen zeer positief zijn over je merk. Vertroetel deze mensen dan ook en biedt ze speciale voordelen, dit zal zorgen voor meer fans en meer zogenaamde ‘brand lovers’. De kracht van word of mouth is zowel online als offline nog steeds onverminderd groot.

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners