088 - 120 34 00

Bing Adverteren – 4 features voor extra bereik met lagere kosten

Meer bereik naast Google, lagere kosten per klik en daarmee een hoger rendement met je campagnes behalen. Dé reden waarom Bing Adverteren voor steeds meer bedrijven een uitkomst is. Functioneel gezien loopt Bing nog achter op Google adverteren maar Bing is bezig met een inhaalslag. Er zijn diverse updates en ontwikkelingen doorgevoerd om zo optimaal mogelijk te adverteren met Bing. Voor nu is het wachten tot al deze updates ook in Nederland beschikbaar zijn.

De 4 meest interessante features voor bedrijven op een rij:

  1.  Product Ads: Adverteren met je producten in Bing tegen een lage CPC (Cost per click) en met hogere conversiepercentages.
  2. Products Ads op mobiel: Vertoon relevante producten in de zoekresultaten op mobiele apparaten.
  3. Meet de impact van je bodwijzigingen: Bid Landscape geeft je de mogelijkheid om te meten wat het effect van een bodverhoging of verlaging kan zijn.
  4. Gratis adverteren met je telefoonnummer in Bing: Weg met extra kosten en betaal alleen de reguliere CPC prijs voor een klik op je telefoonnummer.

Product Ads in Bing
We zijn al bekend met Product Ads die we in de Google zoekopdrachten zien. De Product Ads zijn geschikt voor Retailers die een afbeelding, prijs en omschrijving van hun product willen tonen bij de zoekresultaten. Het gebruiken van Products Ads in Bing is op dit moment beschikbaar in de Verenigde Staten. Het is nog onduidelijk wanneer de Product Ads in Nederland worden geïntroduceerd maar dit is een leuke functie voor Retailers. Dankzij de lagere kosten per klik maakt Bing het heel interessant om op meer algemene termen te targeten, iets wat in Google al snel een hoge CPC (cost per click) oplevert.

PLA Bing

Product Ads voor mobiele apparaten
Bing heeft ook rekening gehouden met mobiele telefoons en tablets. Ze heeft een programma  ontwikkelt waarmee ze inspeelt op de sterk groeiende mobiele markt. Dit programma wordt binnenkort gelanceerd in de Verenigde Staten en geeft de mogelijkheid om te adverteren met producten op mobiele apparaten.  Steeds meer mensen oriënteren via mobiele apparaten en ook het aantal aankopen via mobiel loopt op. Bing speelt met dit programma in op de huidige ontwikkelingen.

mobiele pla

Impact van je biedingen meten
Onlangs heeft Bing in de VS de Bid Landscape geïntroduceerd. De Bid Landscape kan de invloed van een bod aanpassing laten zien over de zeven voorgaande dagen. Bing toont daarmee de gegevens zoals deze zouden uitpakken als het bod verhoogd of verlaagd was in de voorgaande periode van zeven dagen. Deze functie kan daarmee twijfel wegnemen om een bod te verhogen of te verlagen. Een update die erg interessant  is voor websites met weinig schommelingen in korte periodes.

Bid Landscape

Weg met de fee voor oproepextensies
Voorheen betaalde je bij Bing Adverteren een fee van $1 bij een klik op een oproepextensie. Het telefoonnummer dat getoond wordt bij de tekstadvertentie heeft in Google nooit extra gekost dan de reguliere CPC prijs. Ook Bing komt nu terug op die extra fee waardoor er geen extra kosten in rekening worden gebracht maar de gewone CPC prijs wordt betaald voor een klik.

Call extensie call extension

Bing is daarmee de afgelopen periode druk geweest om de functionaliteiten van het adverteerprogramma te verbeteren. Bedrijven kunnen daarmee nog gerichter adverteren en een extra doelgroep bereiken naast de Google bezoekers.

Waarom is Bing interessant!
Voor nu kunnen we gebruik maken van de huidige functies binnen Bing en bereik je naast de Google bezoekers ook extra Bing bezoekers tegen een veel lagere prijs.  Adverteren op algemene termen via Bing is erg interessant voor bedrijven omdat de kosten via Google al snel hoog oplopen. Nu nog even wachten op de  laatste updates en dan kan er nog specifieker worden getarget tegen een lage prijs.

Heb je verdere vragen over Bing of wil je weten of Bing geschikt is voor jouw bedrijf? Neem gerust contact met ons op!

 

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners