088 - 120 34 00

Onetomarket Automotive Seminar

Op 11 mei jl. vond het eerste Onetomarket Automotive Seminar plaats in het Louwman Museum in Den Haag. In een middag vullend programma werden bijna 50 automotive specialisten bijgepraat over de economische markt, de oververhitte arbeidsmarkt en de noodzaak voor een gedegen en vooruitstrevende online marketingstrategie.

Na een kort welkom van Onetomarket’s directeur Nick Mulder was het woord aan de gastsprekers.

Sonny Duijn en Henk Hofstede – ABN AMRO

Als sector econoom en sector banker gaven Sonny Duijn en Henk Hofstede een concreet inzicht in de ontwikkeling van de Nederlandse economie, waarin de crisis zijn sporen had nagelaten maar ook het stijgende consumentenvertrouwen werd benadrukt. Door de vertaling naar specifieke ontwikkelingen en trends in de automotive sector werd inzichtelijk gemaakt dat “de tijd van de hand op de knip” voorbij is en consumenten weer geld durven te besteden aan dure producten zoals auto’s. Henk Hofstede refereerde in zijn presentatie naar het nieuwsbericht dat de BOVAG die dag naar buiten bracht: ‘Inhaalslag met auto-onderhoud na crisisperiode’. De boodschap van Sonny en Henk was duidelijk: Consumenten durven weer geld te besteden, waar de automotive sector de vruchten van gaat plukken. Echter, als dealer profiteer je niet automatisch van dit positieve sentiment in de economie. Het is van essentieel belang dat je als organisatie investeert in de veranderende markt die in rap tempo digitaliseert; alleen dan benut je de kansen die deze ontwikkeling biedt.

Wouter van Neer – Indeed

In de volgende presentatie deelde Wouter van Neer, Sales Director National Accounts Benelux, zijn ervaringen bij Indeed over de oververhitte arbeidsmarkt. De aanwezige autodealers herkenden de situatie zoals Wouter deze schetste als geen ander: iedere dealer heeft grote moeite om vacatures voor bijvoorbeeld monteurs te vervullen. Wouter legde in zijn sessie uit dat Indeed de grootste vacaturesite ter wereld is en de intentie heeft de beste online ervaring te bieden aan werkzoekenden. De kern van Wouter zijn presentatie was dat werkgevers tijd en aandacht moeten besteden aan hun vacatures voordat zij deze online zetten. Wanneer vacatures voldoen aan specifieke voorwaarden dan worden deze automatisch door Indeed overgenomen.

Dat het bereik en de kans op het aantrekken van de meest geschikte kandidaat daarmee significant toeneemt werd hiermee in één slag duidelijk! Te meer wanneer een opdrachtgever zorg draagt voor het gehele proces van online recruitment door de vacature op Indeed naadloos te laten aansluiten op relevante landingspagina’s. Dit zorgt er voor dat een sollicitant op de landingspagina, vaak een “werken bij –pagina”, de definitieve bevestiging krijgt van de positieve indruk van de potentiele werkgever met een concreet hoger conversie (lees: concrete sollicitatie) als direct gevolg. Wil je meer weten over deze specifieke voorwaarden of succesvol adverteren via Indeed? Neem contact met ons op!

Mark Nauta – Louwman Dealer Groep

Mark Nauta, marketing manager bij de Louwman Dealer Groep, deelde in de volgende presentatie zijn online marketing visie en doelstellingen.

De Louwman Dealer Group heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot één van de marktleiders binnen de Nederlandse automotive sector. Deze groei in combinatie met generieke marktontwikkelingen onderstreept de noodzaak voor structurele inzet van online marketing. Mark Nauta deelde tijdens zijn presentatie de visie en doelstelling van de Louwman Dealer Group op online marketing. Daarnaast deelde Mark zijn ervaring over hoe hij deze doelstellingen heeft kunnen verwezenlijken samen met het team van Onetomarket. De samenwerking tussen de teams van de Louwman Dealer Group en Onetomarket hebben inmiddels geleid tot concrete resultaten als onder meer een stijging van 547% op het rendement van de Adwords advertenties en een stijging van het aantal pageviews met 57%. Niet verwonderlijk dat beide organisaties de samenwerking verder uitbreiden en intensiveren.

Ronald Kooyman, Louwman Museum

Als afsluitende presentatie vertelde Ronald over de totstandkoming en de roemrijke historie van het Louwman Museum. Ter introductie tilde hij een tip van de sluier op van de bijzondere auto’s die ons te wachten stonden tijdens deze rondleiding.
Heb je het automotive seminar moeten missen? Bekijk de highlights in bovenstaande video en schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief zodat je nooit meer een evenement mist!

Stel vrijblijvend een vraag aan één van onze Consultants