088 - 120 34 00

Verhoog de conversiekracht van uw Travel Site (1): Spreek al uw bezoekers aan.

Conversie Optimalisatie gaat verder dan enkel het aanpassen van knoppen en verwijderen van barrières in het aankoopproces waardoor het uiteindelijke conversiepercentage toeneemt. Belangrijker is om de totale conversiekracht van de website te verbeteren, dit kan worden bereikt door alle verschillende stijlen gebruikers aan te spreken.

Dominante stijlen

Om het maximale uit je travel website te halen is het van belang om te begrijpen wie de gebruikers zijn die zich op de website bevinden. Aan de hand van de 4 dominante stijlen van gebruikers kan er een classificatie gemaakt worden van bezoekers op de website.

Competitief (doelgericht): Deze personen verlangen een bepaalde doelgerichtheid op de website, ze houden ervan om de controle te hebben. Vaak zijn dit snelle beslissers en willen op een website dan ook op een snelle wijze hun doel kunnen bereiken. Zaken die een competitief persoon graag ziet terugkomen zijn een duidelijke zoekfunctie en duidelijke verdelingen in categorieën (op bestemming, prijs, doelgroep etc.) om zo snel het doel te bereiken.

Spontaan (actiegericht): Spontane personen zijn vaak actiegericht en nemen ook snel beslissingen. Vaak zijn het warme personen die een persoonlijke benadering prettig vinden en weinig op hebben met harde, koude feiten. Deze personen willen beweging, simpliciteit en stimulatie. Op een travel website wensen ze dan ook top lijsten te zien. Dit kan zijn top 5 bestemmingen, of de laatste aanbiedingen (zie voorbeeld Expedia).

Expedia Klein CO

Humanistisch (mensgericht): Humanistische personen zijn erg gericht op relaties aangaan met andere mensen. Zij zijn dan ook zeer beïnvloedbaar door meningen van andere personen. Op een website zijn zij dit ook, veel waarde hechten ze dan ook aan meningen van andere mensen maar ook aan zaken als wie de mensen achter de website zijn. Om deze mensen aan te spreken is het dus aan te raden om gebruik te maken van testimonials, reacties, maar ook van achtergrondinformatie over de personen achter de website.

Review CO

Methodisch (detailgericht): Methodische personen werken vaak op een structurele basis, zij willen tot in detail weten wat zaken inhouden. Dit gedrag vertonen ze ook online, waarbij deze personen ook gerelateerd aan travel alles willen weten rondom de betreffende boeking. Wat zijn de faciliteiten op de camping? Hoeveel douches zijn er? Wat zijn de afstanden vanuit Nederland? Is er begeleiding bij het zwembad? Tot in het detail willen ze dan ook op de hoogte zijn van het product of vakantie die ze willen kopen/reserveren. Om deze mensen te voorzien in hun behoefte is het dan ook verstandig om zoveel mogelijk informatie te bieden.

Details CO

Speel in op de wensen van al je bezoekers

Om al de mensen op je travel website aan te spreken is het van belang om de belangrijkste bezoekersstijlen in het achterhoofd te houden. Wees er zeker van dat je voorziet in de wensen van al deze gebruikers en probeer aan de hand van de wensen die ze verlangen de website in te richten. Neem echter ook mee dat alle bezoekers op de website zich bevinden in een verschillende aankoopfase. Bezoekers kunnen zich aan het oriënteren zijn, maar ook aan het vergelijken of ze weten al exact wat ze willen en gaan over tot de aankoop. In een vervolgpost zal ik hier verder op ingaan en hoe deze mensen allen mee te nemen om zo de conversiekracht van de website te verhogen.

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners