088 - 120 34 00

Verbeter de conversiekracht van je website: Zorg voor vertrouwen.

Vertrouwen en betrouwbaarheid zijn belangrijke onderdelen bij het aanschaffen van een product of het afnemen van een dienst. Vragen die je jezelf hierbij stelt zijn: ´Zijn er veilige manieren om te betalen?’, ‘Is de webshop aangesloten bij een branche organisatie?’, ‘Bezit de website alle nodige keurmerken’, ‘Wie zijn de mensen achter het bedrijf?’, ‘Waar staat het bedrijf voor?’. Om overtuigd te raken tot het uitvoeren van een aankoop, kunnen dit cruciale onderdelen zijn die beantwoord moeten worden om zo bij te dragen aan het vertrouwen van de consument om de actie of transactie op de website uit te voeren. Onderstaand een overzicht van elementen die in dit perspectief getest kunnen worden om zo de conversiekracht van de website te verbeteren.

Over ons: Als je voor het eerst op een website komt en nog niet volledig bekend bent hiermee, is het interessant om te weten met wat voor bedrijf/website je precies  te maken hebt. Of misschien nog beter, wie zijn de mensen achter de website? Met name humanistische personen hechten hier veel waarde aan. Deze groep is erg mensgericht, vinden deze gegevens belangrijk en nemen deze mee in het besluit om een aankoop uit te voeren. Om te kijken of deze elementen daadwerkelijk invloed hebben, zou er getest kunnen worden met:

  • Toevoegen foto’s van de medewerkers
  • De over ons pagina in een meer persoonlijke vorm versus zakelijkere vorm schrijven
  • Links plaatsen door de site heen die verwijzen naar de ‘over ons’ pagina

Betrouwbaarheid: De betrouwbaarheid van de website wordt mede ondersteund door keurmerken, opties en logo’s die worden weergegeven op de website. Het toevoegen of duidelijker weergeven van deze onderdelen zorgt voor extra vertrouwen, wat een positieve invloed kan hebben op de conversiekracht. Onderdelen die hierbij getest kunnen worden zijn:

  • Keurmerken: Voeg keurmerken als Thuiswinkel Waarborg, Webshop Keurmerk en Q-Shops Keurmerk prominent toe.
  • Betaalopties: Benoem met logo’s/tekst de betaalmogelijkheden als  iDeal, Creditcard en Acceptgiro.
  • Beveiliging: Toevoegen van beveiligingslogo’s als bijvoorbeeld Hackersafe

Punt van Actie zekerheden: In het proces tot de aankoop van een product ben je als consument constant op zoek naar bevestiging dat je de juiste actie uitvoert door bijvoorbeeld een product te gaan kopen op de website. Punt van actie zekerheden kunnen ervoor zorgen dat de laatste twijfel wordt weggenomen en de bezoeker ook wordt overtuigd tot het uitvoeren van een conversie. Het toevoegen van deze elementen kan dan ook een positieve invloed hebben op de conversiekracht. Belangrijk naast alleen het toevoegen, is de locatie waar het geplaatst wordt. Probeer het niet weg te stoppen, maar laat het duidelijk naar voren komen en test welke locatie de beste resultaten oplevert.

  • Statement: Een statement vanuit de website kan het privacybeleid bevatten. Met een duidelijke tekst gedurende het inloggen of inschrijven met ‘Wij waarderen uw privacy’, kan de drempel tot het invullen van een formulier verlaagd worden.
  • Testimonials (sociaal bewijs): Het toevoegen van testimonials kan ervoor zorgen dat de consument extra overtuigd raakt tot het uitvoeren van een aankoop. Hierin wordt een korte quote of review van eerdere klanten verwerkt. Dit stukje sociaal bewijs zal zorgen voor extra vertrouwen rondom de website. Met name de eerdergenoemde humanistische bezoekers hechten hier waarde aan.

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners