088 - 120 34 00

Conversie Optimalisatie Update

Wat speelde zich er de afgelopen tijd af in de blogosphere met betrekking tot Conversie Optimalisatie? In dit artikel een recap van enkele interessante artikelen die ik tegen ben gekomen.

Op het Conversie Optimalisatie Blog van Google verscheen een interessant stuk voor elk niveau gebruiker met daarin tips voor Conversie Optimalisatie. Puntsgewijs wordt hierin aangegeven welke onderdelen aangepast kunnen worden om zo het conversiepercentage van je website te verbeteren. Interessant leesvoer voor elke website eigenaar of online marketeer.

Is your Website easy to buy from? Tips you can test to improve your site’s Checkout Process

Met behulp van Analytics kunnen ook flinke stappen gezet worden om het conversiegehalte van je website op te krikken. Op SEOMoz kwam ik een interessant artikel tegen waarin de kracht van analytics wordt weergegeven en hoe je op een juiste wijze hiermee je conversiepercentages danig kan beïnvloeden.

Web Analytics and Segmentation for Better Conversion Optimization

Als laatst nog een interessant stuk over landingspagina optimalisatie en hoe dit op een juiste wijze in te zetten, zodat ook op de lange termijn winsten behaald kunnen worden. Hierin wordt dan ook niet gekeken naar het directe korte termijn conversiepercentage, maar hoe zich dit over de lange termijn kan ontwikkelen door een effectieve inzet van landingspagina’s. Kern hierbij is om door een bezoeker de juiste informatie te geven waarin hij/zij op dat moment in geïnteresseerd is (niet direct koopgericht) om zo op de lange termijn deze prospect om te kunnen zetten tot een lead/sale.

B2B Landing Page Strategies: More Might Really Be More Effective

Jouw vraag voor een speeddate van 15 minuten met het team

onze partners