088 - 120 34 00

Verslag: Affiliate Dag 2013

afd-2013Gisteren was het zo ver, de Affiliate Dag 2013 in de Fabrique in Utrecht (Maarssen). Onetomarket was hierbij met 2 consultants aanwezig om de ontwikkelingen te volgen.
De locatie was er één om niet snel te vergeten, de Fabrique in Utrecht is zoals de naam al doet vermoeden, een fabriek. Deze voormalige mengvoederfabriek langs het Maas- Waalkanaal was het toneel van deze editie van de Affiliate Dag.

Na de opening van dagvoorzitter Ben van der Burg was het de beurt aan Geno Prussakov, affiliate marketing expert en werkzaam voor onder andere Forbes, Nokia, Hallmark, Warner Music en Skype. Hierna was het tijd voor de speedpitches van de deelnemers aan de Affiliate Awards, om hun case te presenteren aan het publiek.

Tijdens de eerste paralelsessies is gekozen voor de sessie van Frank Husmann, die met zijn sessie “Realiseer meer bezoekers uit social & search via content marketing voor jouw affiliate site” een boekje open deed over gebruik maken van Social Media om indirect je SEO resultaten te verbeteren. Enkele bruikbare tools zijn hierin naar voren gekomen, zoals Mention.net, een tool waarmee alerts gecreeërd kunnen worden zodra er op welk internetkanaal dan ook gesproken wordt over een bepaalde brandname. Deze alerts kunnen dan weer bekeken worden in de reader van Mention. Zie ook: Mention.net

Paralelsessie 2 werd een prooi voor de SEO Clinic van concullega’s Sjoerd Copier van Fashionchick, Eduard Blacquiere, Orangevalley en oud Onetomarketeer Sander Tamaëla. Hierin werden live websites bekeken door de heren en beoordeelt op SEO-technische punten.

Afgesloten werd met de sessie “Automated trading en RTB voor affiliates”.

Ohra ging er vandoor met de prijs van beste Adverteerder, Kortingscode.nl als beste publisher, Zanox/M4N als beste netwerk.

Wil je jouw online marketing samen met ons naar een hoger niveau tillen? Laat dan je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!

onze partners