088 - 120 34 00
Hét Online Marketing Bureau uit Arnhem
 

Twitter Ads: hoe en waarom?

Gepost op 26-08-2015 in categorie(en) Online marketing, SEA, Social Media

De grote drie sociale media zijn Facebook, LinkedIn en Twitter. Wij hebben een tijdje geleden de advertentiemogelijkheden van Facebook en LinkedIn al beschreven. Nu is Twitter aan de beurt. Anno 2015 maken 2,8 miljoen Nederlanders gebruik van Twitter waarvan één miljoen dagelijks. Daarmee is het een relatief klein netwerk in Nederland, maar wel zeer actief. […]

     Lees meer

 

Nick Mulder aangetreden als Algemeen Directeur

Gepost op 14-08-2015 in categorie(en) Nieuws

Nick Mulder afkomstig van Ricoh Nederland, waar hij de afgelopen 11 jaar diverse commerciële- en (senior) management functies heeft vervuld. De afgelopen 2 jaar was Nick eindverantwoordelijk voor de business unit Business Solutions waar hij onder meer sturing heeft gegeven aan het verder professionaliseren van deze business unit op basis van Lean Six Sigma. In […]

     Lees meer

 

Google Panda 4.2 Update – 5 adviezen om geen slachtoffer te worden!

Gepost op 29-07-2015 in categorie(en) SEO

Tien maanden was het stil aan het Panda front. Tot 10 dagen geleden, toen Google tegenover Search Engine Land bekend maakte dat Panda 4.2 update uitgerold wordt. In tegenstelling tot de vorige updates blijft het dit keer alleen opmerkelijk stil in SEO land. Waarom? 4.2 is geen update maar een refresh Het woord ‘update’ is […]

     Lees meer

 

Bedrijfsnamen in Google Analytics. B2B marketeer; dit wil je weten!

Gepost op 02-06-2015 in categorie(en) Analytics

Nog beter dan de uitvinding van voorgesneden plakjes brood. Veel B2B marketeers weten niet dat het bestaat, omdat het goed is verborgen. Google Analytics bevat bedrijfsgegevens. Ja, echt waar! Op een plek waar je het niet verwacht staan in Google Analytics bedrijfsnamen. Het zijn de bedrijven waarvan de medewerkers op jouw website komen. Richt jouw […]

     Lees meer

 

Google: betere presentatie van URL’s in mobiele zoekresultaten

Gepost op 20-04-2015 in categorie(en) SEO

Het mag ondertussen bekend zijn: Google tilt mobiele zoekresultaten naar een steeds hoger plan. Met nog 5 dagen te gaan tot de uitrol van de ‘Mobile Friendly update’ maakte Google donderdag 16 april j.l. bekend dat URL’s in mobiele zoekresultaten beter worden gepresenteerd. Goed gestructureerde URL’s bieden gebruikers een snel overzicht over het onderwerp van de […]

1 Reactie     Lees meer

 

Nieuwe cookiewet van kracht. Wat nu?

Gepost op 16-03-2015 in categorie(en) Online marketing

Er is veel ophef geweest over de cookiewet. Iedereen kent het: op bijna iedere website die je bezocht moest je eerst een cookie accepteren. Bijzonder hinderlijk en weinig effectief: iedereen klikte die melding zo snel mogelijk weg zonder te lezen. De echte haters installeerden gewoon een cookie plug-in in hun browser, waarmee cookies automatisch geaccepteerd […]

2 Reacties     Lees meer

 

Nieuw! Custom Funnels voor Google Analytics gesignaleerd

Gepost op 02-03-2015 in categorie(en) Analytics

Vanochtend verscheen er een tweet met daarin een afbeelding van de nieuwe Custom Funnels uitbreiding voor Google Analytics. Custom Funnels zijn voor het maken van uitgebreide funnels in Google Analytics en bieden veel meer dan de bestaande doeltrechter. Deze uitbreiding is op dit moment alleen nog maar te zien in het betaalde Google Analytics Premium […]

1 Reactie     Lees meer

 

Mobiel vriendelijke websites vanaf 21 april hoger in Google

Gepost op 27-02-2015 in categorie(en) SEO

In een eerder artikel schreef ik al over het ‘geschikt voor Mobiel-label’ en de verwachting dat geschikt voor mobiel een rankingsfactor zal worden. Gisteravond heeft Google op haar Webmaster Central Blog bekend gemaakt dat mobielvriendelijke websites en mobiele apps een belangrijkere rol gaan spelen in de zoekresultaten. Gebruikers die via een mobiel apparaat een zoekopdracht uitvoeren zullen […]

     Lees meer

 

Countdown in advertenties; nieuwe stijl

Gepost op 18-02-2015 in categorie(en) SEA

Waar Google voorheen de mogelijkheid bood om via een script het aftellen in Google AdWords advertenties mogelijk te maken, stelt zij nu een andere manier beschikbaar. Ten opzichte van de oude methode, waar je een script moest toevoegen en advertenties moest voorzien van parameters, is deze optie makkelijker en toegankelijker voor het grote publiek. Voordelen countdown […]

1 Reactie     Lees meer

 

Marketing & Insights Event 2015: dit heb je gemist

Gepost op 06-02-2015 in categorie(en) Analytics

Je hebt iets gemist als je afgelopen 4 en 5 februari niet bij het Marketing & Insights 2015 (MIE 2015) event bent geweest. Het MIE is het jaarlijkse event waar marktonderzoekers te vinden zijn. Het viel op dat dit jaar ook vele andere functies aanwezig waren. De aanwezige marketeers en data analisten waren op zoek […]

     Lees meer