088 - 120 34 00

Blog

Hans Ketterings
War on talent

Human Capital is niet meer weg te denken als standaard agendapunt in menig boardroom. Zeker nu de economie verder op stoom komt en er sinds jaren weer echt “gestreden” moet worden om de juiste mensen op de juiste plek te krijgen. Onetomarket ondersteunt organisaties hiermee door de inzet van het juiste online kanaal op het […]

Lees meer »
Mark Prummel
Verlies geen posities van HTTP naar HTTPS: hoe doe je dat?

In januari maakte Google bekend dat ze haar Chrome-browser normale HTTP-websites standaard als niet-veilig gaat markeren. Google is van mening dat gebruikers zich bewust moeten zijn van een veilige óf onbeveiligde verbinding. Dit doet ze door het blanco velletje voor het webadres te voorzien van een rood kruis. De status van HTTP sites veranderd hiermee […]

Lees meer »
Bob Meijer
Google AdWords: Waar zijn de advertenties in de rechterkolom?

Vrijdag 19 februari 2016 heeft Google een grote wereldwijde verandering in de zoekresultatenpagina doorgevoerd: Google zal niet langer advertenties tonen in de rechterkolom en toont voor concurrerende zoekwoorden niet langer drie, maar vier tekstadvertenties. Dit betekent het einde van de zoekresultaten zoals we deze kennen. Wat is er veranderd? Google toonde voorheen betaalde advertenties in […]

Lees meer »
Job Castrop
Clang formulier intergratie voor WordPress zonder iFrames

Wanneer je een nieuwsbrief verstuurt, is het natuurlijk handig als mensen zich via je website kunnen aanmelden voor deze nieuwsbrief. Het liefst wil je dit natuurlijk volledig automatisch regelen, een gebruiker vult zijn/haar e-mailadres en eventueel n.a.w. gegevens in, klikt op de aanmeldknop, krijgt een opt-in mail en is vervolgens aangemeld voor je volgende nieuwsbrief. […]

Lees meer »
Twitter Ads: hoe en waarom?

De grote drie sociale media zijn Facebook, LinkedIn en Twitter. Wij hebben een tijdje geleden de advertentiemogelijkheden van Facebook en LinkedIn al beschreven. Nu is Twitter aan de beurt. Anno 2015 maken 2,8 miljoen Nederlanders gebruik van Twitter waarvan één miljoen dagelijks. Daarmee is het een relatief klein netwerk in Nederland, maar wel zeer actief. […]

Lees meer »
Nick Mulder
Nick Mulder aangetreden als Algemeen Directeur

Nick Mulder afkomstig van Ricoh Nederland, waar hij de afgelopen 11 jaar diverse commerciële- en (senior) management functies heeft vervuld. De afgelopen 2 jaar was Nick eindverantwoordelijk voor de business unit Business Solutions waar hij onder meer sturing heeft gegeven aan het verder professionaliseren van deze business unit op basis van Lean Six Sigma. In […]

Lees meer »
Mark Prummel
Google Panda 4.2 Update – 5 adviezen om geen slachtoffer te worden!

Tien maanden was het stil aan het Panda front. Tot 10 dagen geleden, toen Google tegenover Search Engine Land bekend maakte dat Panda 4.2 update uitgerold wordt. In tegenstelling tot de vorige updates blijft het dit keer alleen opmerkelijk stil in SEO land. Waarom? 4.2 is geen update maar een refresh Het woord ‘update’ is […]

Lees meer »
René Stuifzand
Bedrijfsnamen in Google Analytics. B2B marketeer; dit wil je weten!

Nog beter dan de uitvinding van voorgesneden plakjes brood. Veel B2B marketeers weten niet dat het bestaat, omdat het goed is verborgen. Google Analytics bevat bedrijfsgegevens. Ja, echt waar! Op een plek waar je het niet verwacht staan in Google Analytics bedrijfsnamen. Het zijn de bedrijven waarvan de medewerkers op jouw website komen. Richt jouw […]

Lees meer »
Mark Prummel
Google: betere presentatie van URL’s in mobiele zoekresultaten

Het mag ondertussen bekend zijn: Google tilt mobiele zoekresultaten naar een steeds hoger plan. Met nog 5 dagen te gaan tot de uitrol van de ‘Mobile Friendly update’ maakte Google donderdag 16 april j.l. bekend dat URL’s in mobiele zoekresultaten beter worden gepresenteerd. Goed gestructureerde URL’s bieden gebruikers een snel overzicht over het onderwerp van de […]

Lees meer »
Mark Prummel
Nieuwe cookiewet van kracht. Wat nu?

Er is veel ophef geweest over de cookiewet. Iedereen kent het: op bijna iedere website die je bezocht moest je eerst een cookie accepteren. Bijzonder hinderlijk en weinig effectief: iedereen klikte die melding zo snel mogelijk weg zonder te lezen. De echte haters installeerden gewoon een cookie plug-in in hun browser, waarmee cookies automatisch geaccepteerd […]

Lees meer »

Stel vrijblijvend een vraag aan één van onze Consultants