088 - 120 34 00
Hét Online Marketing Bureau uit Arnhem
 

Mobiel vriendelijke websites vanaf 21 april hoger in Google

Gepost op 27-02-2015 in categorie(en) SEO

In een eerder artikel schreef ik al over het ‘geschikt voor Mobiel-label’ en de verwachting dat geschikt voor mobiel een rankingsfactor zal worden. Gisteravond heeft Google op haar Webmaster Central Blog bekend gemaakt dat mobielvriendelijke websites en mobiele apps een belangrijkere rol gaan spelen in de zoekresultaten. Gebruikers die via een mobiel apparaat een zoekopdracht uitvoeren zullen […]

     Lees meer

 

Countdown in advertenties; nieuwe stijl

Gepost op 18-02-2015 in categorie(en) SEA

Waar Google voorheen de mogelijkheid bood om via een script het aftellen in Google AdWords advertenties mogelijk te maken, stelt zij nu een andere manier beschikbaar. Ten opzichte van de oude methode, waar je een script moest toevoegen en advertenties moest voorzien van parameters, is deze optie makkelijker en toegankelijker voor het grote publiek. Voordelen countdown […]

     Lees meer

 

Marketing & Insights Event 2015: dit heb je gemist

Gepost op 06-02-2015 in categorie(en) Analytics

Je hebt iets gemist als je afgelopen 4 en 5 februari niet bij het Marketing & Insights 2015 (MIE 2015) event bent geweest. Het MIE is het jaarlijkse event waar marktonderzoekers te vinden zijn. Het viel op dat dit jaar ook vele andere functies aanwezig waren. De aanwezige marketeers en data analisten waren op zoek […]

     Lees meer

 

Google rolt Geschikt voor mobiel label uit

Gepost op 11-12-2014 in categorie(en) SEO

Dat Google steeds meer waarde hecht aan ‘mobiel vriendelijke’ websites is geen geheim. Sterker nog, omdat mobiel gebruik het desktop gebruik in 2015 zal overstijgen, tilt Google hier steeds zwaarder aan. “Heb je ooit op je smartphone op een zoekresultaat in Google geklikt om vervolgens op een pagina terecht te komen waarop de tekst te […]

     Lees meer

 

404 foutmeldingen oplossen met Google Analytics (+ gratis script en 5 voorbeelden)

Gepost op 13-11-2014 in categorie(en) Analytics

Hoeveel bezoekers krijgen een 404 “pagina niet gevonden” te zien op je website? 3% of zelfs meer? Als je echt geen idee hebt, gebruik dan Google Analytics. Wensink Automotive bracht het aantal fouten hierdoor met succes terug met 77%. Lees nu hier hoe jij dat doet en daardoor werkt aan een betere gebruikerservaring voor al […]

3 Reacties     Lees meer

 

Onetomarket op het Search Congres op 26 en 27 november

Gepost op 06-11-2014 in categorie(en) Nieuws

In één dag alles weten over nieuwe ontwikkelingen binnen SEO en SEA? Op woensdag 26 en donderdag 27 november is Onetomarket te vinden op het Search Congres in Amsterdam. Manuela Fles (SEA consultant) en Mark Prummel (SEO consultant) delen tijdens de presentaties hun kennis in de volgende sessies:     SEA: Leer gestructureerd en efficiënt […]

     Lees meer

 

Voorkom een penalty: Google Penguin 3.0 update op komst!

Gepost op 22-09-2014 in categorie(en) SEO

In april 2012 lanceerde Google een revolutionaire update: de Penguin update. Door deze Penguin update is Google in staat om onnatuurlijke linkverwijzingen naar websites op te sporen en linkfarmers aan te pakken. Waarom Penguin? De Penguin update is in het leven geroepen om de gebruiker betere resultaten te tonen. Deze update richt zich niet direct […]

2 Reacties     Lees meer

 

Bing Adverteren – 4 features voor extra bereik met lagere kosten

Gepost op 29-04-2014 in categorie(en) SEA

Meer bereik naast Google, lagere kosten per klik en daarmee een hoger rendement met je campagnes behalen. Dé reden waarom Bing Adverteren voor steeds meer bedrijven een uitkomst is. Functioneel gezien loopt Bing nog achter op Google adverteren maar Bing is bezig met een inhaalslag. Er zijn diverse updates en ontwikkelingen doorgevoerd om zo optimaal […]

     Lees meer

 

Google Analytics Copy & Paste is terug!

Gepost op 28-03-2014 in categorie(en) Analytics

Het leven als marketeer gaat niet altijd over rozen. Het toevoegen van doelen in Google Analytics is bijvoorbeeld niet het leukste werk en moet toch regelmatig gebeuren. Net als het snoeien van rozen is het handmatig toevoegen van doelen een tijdrovende en foutgevoelige klus. Dit zien we dus het liefst anders! Dus lekker snel en […]

4 Reacties     Lees meer

 

Experiment: de maximale mobiele meta description

Gepost op 28-02-2014 in categorie(en) SEO

Tijdens een mobiele optimalisatieronde voor één van onze klanten kwam een vraag naar boven waar niet direct antwoord op gegeven en gevonden kon worden; Wat is de maximale lengte van een meta description in de mobiele versie van Google? Na een zoektocht op de zoekgigant met onduidelijke antwoorden tot gevolg, kwam ik tot de conclusie, […]

2 Reacties     Lees meer