Social Media Marketing

Bestaande bezoekers behouden

Dat het aantrekken van nieuwe klanten meer kosten en inzet met zich meebrengt dan het opnieuw laten converteren van een bestaande klant weet elke marketeer. Deze is immers al bekend met je merk en heeft eerder een aankoop gerealiseerd. Een goede klantervaring hierin is uiteraard cruciaal. Om nog meer uit deze bestaande bezoekers te halen is het van belang om bij hen in beeld te blijven. De juiste inzet van social media kan hierin een zeer krachtig medium zijn.  Zichtbaarheid door middel van bedrijvenpagina’s in Facebook, communicatie via blogs en interactie met de consument via Twitter kunnen sterke tools zijn om meer loyale bezoekers te realiseren.

Bereik uw doelgroep

Naast de kracht van social media in het betrekken van de consument bij je merk is bereiken van de consument middels social media eveneens een belangrijke factor. Waar consumenten slechts enkele malen per jaar in aanraking komen met je website, kan via social media de boodschap dagelijks op het netvlies van de consument komen. Tevens wordt het zoekmachine landschap steeds verder gedomineerd door resultaten vanuit sociale netwerken. Real-time resultaten van Twitter in Google, Facebook koppelingen met Bing en Youtube resultaten binnen Google zijn hier enkele voorbeelden van.

Social Media neemt een steeds dominantere doelgroep in. Voordat u hierin als organisatie gaat investeren dient u uzelf enkele vragen te stellen. Wat is mijn doelgroep, waar bevind deze zich en hoe wil ik deze bereiken?

Social Media Stappenplan

Onetomarket kan u voorzien in de juiste methode om slagen te gaan maken met social media om zo meer consumenten te bereiken, de interactie aan te gaan en uiteindelijk te vormen tot betrokken loyale klanten. Succes bereiken met social media gaat in de filosofie van Onetomarket middels een aantal stappen.

  1. Social Media Bedrijfspresentatie: Personen verantwoordelijk voor communicatie en online vanuit de organisatie en de experts van Onetomarket worden bij elkaar gebracht. De dialoog zal aangegaan worden vanuit gewenste bedrijfscommunicatie en doelgroep en wat de kansen en mogelijkheden zijn van social media hierin. Na afloop van de presentatie zal een duidelijk beeld zijn geschept van de mogelijkheden die social media uw organisatie kunnen bieden.
  2. Analyse: Waar bevind uw doelgroep zich? Welke social media kanalen passen hier het best bij en wat zijn de huidige social media acties van uw concurrenten?
  3. Doelstellingen: Om succesvol om te gaan met social media zijn doelstellingen van belang. Deze kunnen echter zowel kwalitatief als kwantitatief zijn, afhankelijk van uw doelgroep, wensen en doelstellingen zullen deze verschillen.
  4. Strategie: Aan de hand van de eerder gedane analyse en doelstellingen zal er een strategie moeten worden ontwikkeld om de gewenste doelen te bereiken. Op welke kanalen zal er ingezet gaan worden en op welke wijze dit aan te pakken.
  5. Realisatie: De strategie zal ook ten uitvoer gebracht moeten worden. Onetomarket kan hierin de uitvoer voor zijn rekening nemen evenals adviseren hoe dit in te richten.
  6. Monitoring & Analyse: Aan de hand van de vooraf gestelde doelstellingen worden er kwantitatieve of kwalitatieve rapportages opgesteld. Hiermee worden de vorderingen  gevolgd en als leidraad dienen voor verder bijsturen en vervolgacties.

 

Meer weten over hoe Onetomarket u kan helpen op het gebied van social media? Neem dan nu contact met ons op.