Conversie optimalisatie  “Verhoog het rendement van uw website ”

Conversie optimalisatie is een vrij jonge, maar hard groeiende discipline binnen online marketing. Conversie optimalisatie omvat het substantieel verbeteren van uw website door middel van gericht testen op uw eigen website. Met hetzelfde aantal bezoekers, haalt u meer rendement uit uw website.

Conversie optimalisatie begint bij het meten en analyseren van uw huidige pagina’s. Onze consultants stellen het Web Analytics pakket voor u in. U verkrijgt hiermee inzicht in uw websiteresultaten en deze vormen tevens het startpunt voor conversie optimalisatie. Ook kunnen er persona’s worden opgesteld die uw bezoekers vertegenwoordigen. Deze fictieve personages geven u inzicht in uw doelgroep, hun gedrag en wensen.

image: fleurop conversie optimalisatie Conversie optimalisatieTesten is belangrijk bij conversie optimalisatie. Door het gebruik van een testplan worden alle werkzaamheden goed op elkaar afgestemd. Daarnaast zorgt het testplan ervoor dat er optimale documentatie plaatsvindt, zodat best practices en lessons learned in uw organisatie blijven. De tests kunnen worden uitgevoerd met Visual Website Optimizer of andere tools. De twee meest voorkomende conversie optimalisatie tests zijn:

De A/B test
In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, kunnen er meer dan twee varianten tegelijk worden getest. Bij een A/B test wordt het origineel getest tegen een of meer varianten. Bij significatie wordt de winnende variant direct geïmplementeerd.

Multivariate test
Bij een A/B test worden losse pagina’s ten opzichte van elkaar getest. Bij een multivariate test worden er meerdere varianten van meerdere elementen op een enkele pagina getest. U kunt hierbij denken aan elementen als lay-out, lettertype, buttons, tekst en visuele elementen.

De versie die als beste uit de test komt, wordt uiteindelijk gekozen als nieuwe landingspagina. Belangrijk is om te blijven optimaliseren en monitoren. Een pagina kan namelijk wel een hoger doorklikratio hebben, maar zorgt deze nieuwe pagina ook voor meer conversies?

Hoe kan Onetomarket u helpen?

Het maximaliseren van het rendement van uw website staat bij Onetomarket centraal. Onze conversie optimalisatie specialisten helpen u om het maximale uit uw site te halen. Wij bieden u geen standaardtraject aan, maar spitsen het conversie optimalisatie testplan toe op uw organisatie en online doelstellingen. Door te blijven analyseren, testen en optimaliseren wordt uw website steeds beter en verhogen we uw conversies.

De basis van conversie optimalisatie is zoals gezegd testen. Voor het uitvoeren van een gedegen test dient uw website een minimaal aantal bezoekers te hebben. Speciaal voor de kleinere en middelgrote websites ontwikkelde Onetomarket de expert review. Aan de hand van ervaring en best practices achterhalen wij voor u de quick wins van conversie optimalisatie voor uw website.

De conversie optimalisatie consultants van Onetomarket zijn experts in het stimuleren van online leads en verkopen.U heeft altijd één aanspreekpunt waarbij u terecht kunt voor vragen. U wordt altijd persoonlijk en snel geholpen. Door onze directe samenwerking met de consultants van Web Analytics, kunnen wij snel schakelen en u nog beter van dienst zien.

Wilt u meer weten over conversie optimalisatie en wat dit voor uw website kan betekenen? Neem dan nu contact op met Onetomarket. Onze consultants helpen u graag verder. Ook is er mogelijkheid tot deelnemen aan de conversie optimalisatie training of lees meer over conversatie optimalisatie in het handboek geschreven door Onetomarket.

Meer weten? Stel vrijblijvend een vraag aan één van onze Analytics Consultants:

image: 120 Conversie optimalisatieRené Stuifzand
Analytics Consultant /
Project manager




1 + 1 = ?