088 - 120 34 00
Hét Online Marketing Bureau uit Arnhem

image: conversieoptimalisatie Conversie optimalisatieConversie optimalisatie is een vrij jonge, maar hard groeiende discipline binnen online marketing. Conversie optimalisatie omvat het substantieel verbeteren van jouw website door middel van gerichte testen. Met hetzelfde aantal bezoekers, haal je meer rendement uit jouw website.

Conversie optimalisatie begint bij het meten en analyseren van je huidige pagina’s. Onze consultants stellen het statistiekenpakket voor je in, waarmee je inzicht verkrijgt in de websiteresultaten. Deze resultaten vormen het startpunt voor conversie optimalisatie.

image: fleurop conversie optimalisatie Conversie optimalisatie
Testen is belangrijk bij conversie optimalisatie. Door het gebruik van een testplan worden alle werkzaamheden goed op elkaar afgestemd. Daarnaast zorgt het testplan ervoor dat er optimale documentatie plaatsvindt, zodat best practices en lessons learned in de organisatie blijven. De tests kunnen worden uitgevoerd met Visual Website Optimizer, Convert of andere tools. De twee meest voorkomende conversie optimalisatie tests zijn:

De A/B test

In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, kunnen er meer dan twee pagina’s tegelijk worden getest. Bij een A/B test wordt het origineel getest tegen een of meer varianten. Bij significantie wordt de winnende variant na een uitgebreide controle direct geïmplementeerd. Door dit continu opnieuw te doen leer je van je bezoeker en sluit je website steeds beter op de wensen van deze bezoeker aan. Met beter resultaat.

Multivariate test

Bij een A/B test worden losse pagina’s ten opzichte van elkaar getest. Bij een multivariate test worden er meerdere varianten van meerdere elementen op een enkele pagina getest. Je kunt hierbij denken aan elementen als lay-out, lettertype, buttons, tekst en visuele elementen.

De versie die als beste uit de test komt, wordt uiteindelijk gekozen als nieuwe landingspagina. Belangrijk is om te blijven optimaliseren en monitoren. Een pagina kan namelijk wel een hoger doorklikratio hebben, maar zorgt deze nieuwe pagina ook voor meer conversies?

Conversie optimalisatie bij Onetomarket

Het maximaliseren van het rendement van jouw website staat bij Onetomarket centraal. Onze conversie optimalisatie specialisten helpen je om het maximale uit jouw website te halen. Wij bieden geen standaardtraject aan, maar spitsen het conversie optimalisatie testplan toe op jouw organisatie en online doelstellingen. Door te blijven analyseren, testen en optimaliseren, wordt je website steeds beter en verhogen we de conversies.

De basis van conversie optimalisatie is, zoals gezegd, testen. Voor het uitvoeren van een gedegen test dient je website een minimaal aantal bezoekers te hebben. Speciaal voor de kleinere en middelgrote websites ontwikkelde Onetomarket de expert review. Aan de hand van ervaring en best practices achterhalen wij voor jou de quick wins van conversie optimalisatie voor jouw website.

De conversie optimalisatie consultants van Onetomarket zijn experts in het stimuleren van online leads en verkopen. Je hebt altijd één aanspreekpunt waarbij je terecht kunt voor vragen en je wordt altijd persoonlijk en snel geholpen.

Wil je meer weten over conversie optimalisatie en wat dit voor jouw website kan betekenen? Neem dan nu contact op met Onetomarket. Onze consultants helpen je graag verder.