088 - 120 34 00
Hét Online Marketing Bureau uit Arnhem

Reageren op reviews in Google Maps

Veel van jullie zullen bekend zijn met Google Maps en de methode om je bedrijf te registreren met Google Places.  Eerder hebben we al gesproken over verschillende onderwerpen binnen het onderwerp Local Search waaronder,  het optimaal gebruik maken van citaties voor local search, voldoet uw bedrijfsvermelding aan de Google richtlijnen, hoe meet u Local Search en een local search business case.

Veel bedrijfsvermeldingen verzamelen reviews, met name bij hotels of eetgelegenheden zijn deze volop aanwezig. Het is tot voor kort altijd onmogelijk geweest om via Google Maps te reageren op deze reviews. Vaak lees je een negatieve review maar mist de context of is het probleem inmiddels opgelost. Het is nu mogelijk om op deze reviews te reageren, zij het publiekelijk.image: reageren reviews 2010 08 06 131350 535x215 Reageren op reviews in Google Maps

Ik denk dat veel bedrijfseigenaren hier blij mee zijn dat men nu eindelijk kan reageren op de meestal anonieme berichten.  Google legt er specifiek de nadruk op dat de reactie publiekelijk is en geeft daarom een aantal constructieve tips.

  • Negeer kleine klachten en probeer problemen zo veel mogelijk onderling op te lossen (wanneer de persoon bij je bekend is).
  • Reageer op een opbouwende manier. Gebruik reacties niet om te adverteren.
  • Vraag recensenten niet om bepaalde dingen te doen en doe hen geen aanbiedingen.
  • Wees professioneel en beleefd: de hele wereld kan uw reactie lezen

Je kunt op de reviews reageren wanneer je bent ingelogd in je Google Account die gekoppeld is aan je Google Places pagina. Het is dus noodzakelijk dat het om je geverifieerde bedrijfsvermelding gaat!

Is je bedrijf nog niet geverifieerd of heb je vele vermeldingen dan kunnen we je daar uiteraard mee helpen.

Geef een reactie