088 - 120 34 00
Hét Online Marketing Bureau uit Arnhem

Post weekend recap – week 40

Het is maandag, na wéér een heerlijk zonnig weekend, is het weer tijd voor een recap van week 40.

Uit onderzoek van Edison Research (“Radio’s Future 2: The 2010 American Youth Study”) blijkt dat internet het meest gebruikte medium is onder jongeren in de VS. Op een dag spenderen jongeren van 12 t/m 24 jaar gemiddeld 2 uur en 52 minuten aan internet. Dat deze cijfers niet geheel matchen met het internetgebruik van Nederlandse jongeren mogen duidelijk zijn, het is echter wel een goede indicatie.
In hetzelfde land is het gebruik van internet Explorer nog slecht 52,3% volgens Statcounter. Wereldwijd is Internet Explorer voor het eerst gedaald tot onder de 50%.

Social media

Social media wordt steeds meer ingezet door bedrijven, dit blijkt ook uit de volgende artikelen die deze week verschenen:

Wat is een ‘like’ waard.
Skoda Belgium trekt 2 euro af van de nieuwwaarde van een Skoda Fabia voor iedere ‘like’ die deze auto op de Skoda Facebook page ontvangt.

Amazon gestart met luier e-commerce op Facebook.
Op de fanpage van Proctor & Gamble (360.000 fans) zit sinds vrijdag een ‘shop now’ button, waarmee je direct met je Amazon-account als pamper-fan, luiers kunt kopen.

French Connection opent webshop in Youtube.
Het Engelse modemerk French Connection heeft op Youtube een ‘webshop’ gelanceerd.
De Youtigue zorgt in ieder geval nu al voor veel awareness.

SEO

Google Patent on URL Compression and the Mobile Web
Does Bing Time Shift Search Results?

Tot volgende week

Geef een reactie