Gepost op 24-02-2011 in de categorie Online marketing door Danielle de Gier

Google biedt de mogelijkheid te kiezen voor een geoptimaliseerde inzet van verschillende advertenties binnen één advertentiegroep. Google keek hierbij altijd naar CTR (doorklikpercentage) en liet de variant met de hoogste CTR het vaakst zien, wanneer werd gekozen voor de optie ‘Optimise’. Echter is CTR meestal niet de graadmeter, maar conversiepercentage. Dat een hogere CTR niet altijd het optimale rendement betekent, bespraken wij in een eerdere blogpost. De mogelijkheid om in te stellen dat de advertentie met het hoogste conversiepercentage meer vertoningen dient te krijgen, is gisteren toegevoegd. Deze optie zorgt ervoor dat teksten effectiever kunnen worden ingezet en dat het testen met nieuwe teksten vereenvoudigd wordt.

image: optimize 535x144 Google AdWords   Ad Rotation nu ook o.b.v. conversiepercentage

Over de auteur

Danielle de Gier, SEA & E-mail marketing consultant

Danielle de Gier is SEA en E-mail marketing Consultant bij Onetomarket.